TV 2 med fem nye signeringer - trapper opp Marketing-avdelingen
Henter fra OneCall, NRK, TRY, RiksTV og Nordea: – Med disse rekrutteringene bygger vi et knallsterkt lag.
Med mål om å vinne kampen om folks oppmerksomhet styrker TV 2 markedsavdelingen med fem nysigneringer. Mediehuset henter Karoline Felix (32), Bahar Schie Darabi (29), Ulrikke Louise Wiik (32), Tonje Øvervoll (37), og Marie Evje (29).
– Med disse rekrutteringene i Marketing-avdelingen i TV 2 bygger vi et knallsterkt lag som vil drive digital innovasjon, kreativitet og strategisk tenkning for å drive TV 2s merkevare og innhold fremover, sier Direktør for merkevare og markedsføring i TV 2, Albert W. Arli, i en pressemelding.
Mediehuset har satt seg mål om å bli hjemmebanen for norsk idrett, bli best på humor, og fylle helgen med underholdning og innhold som gir seerne verdi. De fem nysigneringene til Marketing-avdelingen skal styrke satsingene og sørge for at TV 2 leverer kvalitetsinnhold.
Drømmerollen
Karoline Felix kom fra rollen som Digital Marketing Specialist i OneCall, og får samme rolle i TV 2. Hun har tidligere jobbet for store norske og internasjonale merkevarer, og de siste fem årene innen telekom hos både Telenor og OneCall.
I TV 2 har hun ansvaret for den digitale strategien og skal løfte TV 2 sin merkevare, samt øke abonnementsalget innenfor performance marketing.
– Å jobbe i TV 2 har lenge vært et mål for meg, og endelig dukket drømmerollen opp! En stor og spennende merkevare, masse kule prosjekter samt et av landets største marketingmiljøer med dedikerte og engasjerte medarbeider er noen av grunnene til det, sier Felix.
Bahar Schie Darabi kommer fra NRK, hvor hun utarbeidet og driftet den overordnede SoMe-planen. I TV 2 er hun i gang som kommunikasjonsansvarlig, hvor hun jobber med presse og PR rundt noen av TV 2s største programkonsepter.
– TV 2 er et utrolig spennende mediehus i sterk vekst, som jeg er syns det er kult å for å være en del av. Jeg ser veldig frem til å lære av de beste i bransjen, og i tillegg være tett på mange av de største norske produksjonene, sier Darabi.
Henter fra TRY
Ulrikke Louise Wiik kommer fra TRY, hvor hun de siste fire årene har jobbet som rådgiver og prosjektleder. Hun har i tillegg bred erfaring innen strategisk og operativt kommunikasjons- og markedsarbeid fra rollen som rådgiver i Geelmuyden Kiese og Nucleus. I Marketing er hun nå i gang som prosjektleder, hvor hun er ansvarlig for markedsføring av TV 2s innhold, produkter og tjenester.
– Det er veldig stas å få prøve seg på kundesiden og jobbe for en sterk og spennende merkevare som TV 2. Jeg føler jeg allerede har blitt en del av en veldig fin gjeng og gleder meg til å bidra til videre styrking av TV 2s innhold og merkevare, sier Wiik.
Tonje Øvervoll er i likhet med Wiik i gang som prosjektleder, og jobbet tidligere som Markedsansvarlig hos RiksTV. Hun har tolv års erfaring fra mediebransjen, blant annet fra Fox Network Group med TV-kanalene National Geographic og FOX.
– Å få smykke seg med TV 2-navnet er utrolig spennende når man har ambisjoner om å skape Norges råeste markedsføringsmiljø. Det krever mot, tillit til ansatte og stort engasjement, sier Øvervoll.
Marie Evje er i gang som forretningsutvikler i Marketing, og kommer fra tilsvarende stilling i Nordea. Før dette jobbet hun som konsulent i Deloitte.
– Jeg så virkelig frem å begynne i TV 2, et spennende mediehus i vekst. Dette er en unik mulighet til å lære av de beste i bransjen, så jeg gledet meg til å ta fatt på nye utfordringer i min nyopprettede stilling, sier Evje.
For ordens skyld: Bahar Schie Darabi jobbet som medierådgiver for KOM24 og Medier24 fram til august 2021.