Dentsu henter Njål Berge som som Growth Solution Lead
– Vet hans kompetanse kan bidra positivt
– Å bli en del av dentsu og Merkle gir meg muligheten til å fortsette å jobbe i skjæringspunktet mellom strategi og teknologi, sier Njål Berge i en pressemelding fra Dentsu.
Han går nå fra Klein Group, hvor han har vært forretningsutvikler, til Merkle.
Merkle er en del av dentsu, og et av verdens og Nordens ledende byråer innen digitale kundeopplevelser og netthandel.
Hans karriere inkluderer fremtredende roller i Bengal Consulting og Opinion, hvor han utviklet en solid kompetanse innen analyse og strategi. Han spilte en sentral rolle i utviklingen av Æ-løsningen til REMA1000 og hadde senere ansvaret for e-commerce og CRM i Intersport.
Videre ledet han oppstarten av Morten Kleins innovative shopping-app QRTD, som nå lever videre i London som iLi (iloveit).
Også som styreleder i Storhamar Hockey og gjennom sitt engasjement for norsk ishockey, har Njål vist hvordan digital teknologi kan utnyttes for å skape bedre opplevelser for publikum.
– Njål har en lang og imponerende karriere innen teknologi, analyse og strategi, og vi ser frem til å dra nytte av hans omfattende erfaring og kompetanse, sier Bobby Holingsworth, som er president Merkle Northern Europe
Paal Fure sier i pressemeldingen at dentsu gleder seg til å få Njål med på laget og vet hans kompetanse kan bidra positivt til at enda flere norske og nordiske selskaper skal kunne utnytte de enorme mulighetene som åpner seg ved å bruke teknologi til å både effektivisere og engasjere.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no