Byrået utlyste egentlig bare et vikariat, men med Laila på søkerlisten gikk de all inn og tilbød fast jobb
Det nordnorske byrået gjør sin sjette ansettelse for året.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Det satses i Nord-Norge for tiden, både nasjonalt og internasjonalt, og jeg gleder meg til å være med på denne utviklingen.
Det sier Laila Lovise Bjølgerud, hun er nå ansatt som kommunikasjonsdesigner i film- og eventselskapet Deadline. Der skal hun jobbe med konseptutvikling, design og kommunikasjon.
Utdannet i Australia
– Jeg brenner for Nord-Norge, og for at nordnorske merkevarer skal lykkes. Det har jeg gjort helt siden jeg kom hjem fra Australia med en fersk bachelorgrad i sekken, sier hun i en pressemelding.
I tillegg til en bachelorgrad i kommunikasjonsdesign fra Royal Melbourne Institute of Technology, har hun med seg bred erfaring fra den kreative bransjen i Nord-Norge.
Hun startet karrieren som designansvarlig i design- og eventbyrået Cubric.Etter Cubric gikk ferden innom flere design- og kommunikasjonsbyråer, deriblant hennes eget byrå, Lollo Design. Bjølgerud sto blant annet for den aller første grafiske profilen til Parkenfestivalen, og også Bønner i byen, Musikkfestuka, Eben, Lulu og Esperanza frisører har fått nyte godt av hennes kreative kompetanse.
– Stor kreativ ressurs
De siste årene har hun jobbet med grafisk design og produksjon i JB Reklame og som senior designer/medierådgiver i Jobbnorge.
Når Bjølgerud tiltrer den nye stillingen til høsten, blir hun selskapets sjette nyansatte det siste året.
– I utgangspunktet lyste vi ut et vikariat, men med Laila på listen benyttet vi anledningen til å tilby fast stilling. Hun er en stor kreativ ressurs som har en unik evne til å tenke helhetlig rundt design og kommunikasjon, forteller Katrine Mevatne, avdelingsleder for Deadline i Bodø.