Bosch og JCP PRAD er ute med ny kampanje.

Bosch og JCP utfordrer Ruter til «kappløp»

I en ny kampanje utfordrer Bosch og JCP PRAD en av Norges mest brukte bussruter, 31-bussen i Oslo, og inviterer syklistene til å bli med på en konkurranse på treningsappen Strava.

Publisert

Målet er å se hvem som kan komme seg raskest fra A til B – på elsykkel eller buss. 

Langs hele bussruten er det utendørsreklamer som skal inspirere Oslos innbyggere til å teste seg mot bussen og kanskje oppdage en raskere, grønnere reisevei.

– Med «Raskere enn 31-bussen» ønsker vi å utfordre og inspirere enda flere til å se på elsykkel som et reelt alternativ til kollektivtransport, sier Christoffer Jacobsen, Country Marketing Manager i Bosch eBike Systems i en pressemelding. 

– Kampanjen lar oss møte målgruppen på en leken måte, samtidig som vi viser hvordan elsykkelen kan være både effektiv og bærekraftig, legger han til.

– Det handler om å utfordre vaner og vise frem mulighetene som finnes i elsykkelen. Bosch eBike Systems ønsket å nå ut med et budskap som kan engasjere til å også bruke elsykkelen på høsten, og sammen har vi utviklet et konsept som både er inspirerende og lett å delta i, sier prosjektleder Kari Wisbech.

I konkurransen kan syklistene logge sine turer på Strava. 

For JCP PRAD er dette første gang de bruker Strava som kanal, en perfekt match for å nå ut til den voksende sykkel- og treningskulturen i Norge. 

– Det er alltid spennende å bruke kanaler som er skreddersydd målgruppen. Med Strava kan vi utfordre på en måte som er helt annerledes enn tidligere kampanjer, sier kreatørene Victoria Allan og Christian Kruse.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS