Ipsos kjøper BrandBooster fra Metro Branding
Ipsos AS og Metro Branding AS har inngått en avtale hvor Ipsos kjøper rettighetene til innsiktsplattformen BrandBooster fra Metro Branding.
Det melder Ipsos i en pressemelding.
BrandBooster er en egenutviklet plattform designet for å støtte merkevarearbeidet til byråer og annonsører.
Plattformen ble lansert av Metro Branding i september 2022.
Daglig leder i Ipsos AS, Eirik Ekrann, var tidligere kommersiell direktør i Metro Branding og kjenner BrandBooster-plattformen godt.
– BrandBooster var en slags baby for meg i Metro Branding. Man tar rett og slett bedre beslutninger når man har fakta på bordet og kan teste og lære underveis. Jeg er derfor veldig glad for å kunne hente plattformen til Ipsos, hvor vi har enda sterke forutsetninger for å videreutvikle og skalere plattformen, i Norge og internasjonalt, sier han.
Med kjøpet innledes også et tettere samarbeid mellom Metro Branding og Ipsos.
– Vi er et innsiktsdrevet byrå, og BrandBooster har blitt en viktig og integrert del av våre prosesser. Samtidig er vi glade for at Ipsos og Eirik nå kan ta ansvaret for videreutviklingen, slik at vi kan konsentrere oss om å være superbrukere av verktøyet, sier Cathrine Stensland, daglig leder i Metro Branding i pressemeldingen.
Når Ipsos overtar BrandBooster vil plattformen få et nytt navn – BrandCheck by Ipsos.
Ipsos sier i pressemeldingen at de har flere tanker om hvordan videreutvikle plattformen.
– Vi har flere nye innsiktsmoduler på idestadiet, og utforsker mulighetene som ligger i ulike rapporteringsløsninger. Ikke minst ser vi fram til å kunne gjøre analyser og hente ut innsikt på tvers av alle studiene som til nå er gjennomført – innsikt som igjen vil komme våre kunder til gode, sier Eirik Ekrann.