På bildet (fra venstre): Maja Folgerø, Andreas Rød Skilhagen, Carina Lorentzen Holtmon (Plan),
Snorre Martinsen, Kristine Polmar (Plan), Zahra Mekki og Lise Schelvan.
På bildet (fra venstre): Maja Folgerø, Andreas Rød Skilhagen, Carina Lorentzen Holtmon (Plan), Snorre Martinsen, Kristine Polmar (Plan), Zahra Mekki og Lise Schelvan.

Plan International Norge skal bli enda tydeligere på jentesak

Henter inn hjelp fra Bureau.

Publisert

– Målgruppene våre er i endring, og da må vi også endre oss. Det er helt avgjørende at vi prioriterer merkevarebygging fremover, sånn at flere blir kjent med Plan og arbeidet vårt. Det skal vi få til sammen med Bureau, sier Kristine Polmar, head of marketing i Plan International Norge i en pressemelding.

Det er ikke bare reklame Bureau hjelper Plan med. Det siste halvåret har de også jobbet med å videreutvikle den grafiske profilen og formspråket i sosiale kanaler. 

Selv om Plan aldri har jobbet med Bureau før, er samarbeidet på mange måter en reunion. Snorre Martinsen og Maja Folgerø var med på å legge strategien Plan har jobbet etter siden 2019, der jentefokuset for første gang ble tydeliggjort på den måten det er i dag. 

– Det er utrolig gøy å få jobbe med Carina, Kristine og resten av Plan-gjengen igjen. Det har kommet mange nye ressurser inn, og de imponerer oss hele tiden. Samtidig må vi være ærlige på at jobben ikke har blitt enklere siden sist. Nå har nærmest enhver merkevare med respekt for seg selv likestilling og kvinners rettigheter på kommunikasjonsagendaen. Som jo er veldig bra! Det betyr bare at det er litt flere som konkurrerer om oppmerksomheten vår. Den store forskjellen er jo imidlertid at når Plan snakker jentesak, så er det bare jenter som tjener på det, sier Martinsen i pressemeldingen. 

– Nå er vi endelig i gang, og bidrar allerede på både kampanjer og redesign av den norske merkevaren. Hele bureauet er egentlig i sving, og det er vi veldig glade for, sier Martinsen. 

Powered by Labrador CMS