Burger King lanserte denne kampanjen den 26. september, da dette er den dagen det blir født flest barn i Storbritannia.
Burger King lanserte denne kampanjen den 26. september, da dette er den dagen det blir født flest barn i Storbritannia.

MENINGER:

Denne kampanjen får mamma­politiet til å frityrkoke av raseri

«Denne Burger King-kampanjen får folk til å frityrkoke av raseri. Spesielt mammapolitiet. Jeg mener burgerkongen treffer blink», skriver Cecilie Stenbakk Alstad i dette innlegget.

Publisert Sist oppdatert

Bundles of Joy er den nyeste kampanjen til Burger King UK. 

Den har fått litt blandet mottakelse. Mer om det om litt. 

Dette er grunnene til at kampanjen treffer oss:

🍔 Bildene av mødrene er rå og ekte.→ Ikke noen KI-generert syvfingret hånd her, nei. 

🍔 Kampanjen er basert på god innsikt om målgruppen. → 4 av 10 mødre vil gjerne ha burger og fries som sitt første måltid etter fødsel, ifølge en undersøke av Mumsnet. 

🍔 Situasjonen er lett å relatere til. → Det første måltidet etter fødsel er selve livet. Og du er ikke gira på å lage den middagen selv. Hei, Wolt 👋

🍔 Teksten er kort, klar og fanger oppmerksomheten vår. → Er det burgeren eller babyen som kom på dette tidspunktet? 

Uansett, du tar referansen. 

Cecilie Stenbakk Alstad hyller Burger Kings nye reklamekampanje.
Cecilie Stenbakk Alstad hyller Burger Kings nye reklamekampanje.

Diskusjonene etter lanseringen har ikke handlet om kampanjen er god eller dårlig, men om hvor riktig det er å markedsføre så lite næringsrik mat til nybakte mødre. 

Egen forskning viser at ingen grupper står i så mye press som nybakte mødre. Fra mammapolitiet til ernæringsbloggere til egen indre kritiker. 

Vil du tjene masse penger? Sikt deg inn mot småbarnsmødre. Vi kjøper alt. For vi er livredde for at barna våre ikke skal ha det ti av ti hele tiden. Det eneste vi tenker på, er om vi kan gjøre noe ENDA bedre og riktigere enn i går. 

En fødsel er for de fleste av oss det mest spinnville maratonet vi skal igjennom i livet. Fødsel er en enorm påkjenning for kroppen, både fysisk og psykisk. 

La oss få spise den burgeren uten dårlig samvittighet. Nei, vent. Gi oss to. 

Hva synes du om kampanjen? I’m lovin’ it. Hvis det er lov å si.

———————————————-

Dette innlegget ble først publisert på Cecilie Stenbekk Altstads LinkedIn-profil og er republisert etter avtale.

Dette er et meningsinnlegg, og gir uttrykk for skribentens mening. Har du lyst til å skrive i KOM24? Send ditt innlegg til meninger@kom24.no.

Powered by Labrador CMS