En ramponert kjølebil fra «Milliardærøya» ble en snakkis da TRY plasserte den midt på Oslo S, til stor oppmerksomhet fra de reisende

Netflix velger nytt byrå – TRY tar over stafettpinnen

Strømmegiganten har stått på kundelista til Släger i en årrekke, men nå suser Netflix videre med ny byråpartner i TRY.

Publisert
Stine Grøndahl Sesseng overtok som TRY Råd-sjef i august 2023. Det var et år der byrået opplevde nedgang i inntektene.
Stine Grøndahl Sesseng overtok som TRY Råd-sjef i august 2023. Det var et år der byrået opplevde nedgang i inntektene.

Etter flere år med Släger som PR-byrå, har Netflix gjort et bytte. 

Nå er det TRY som skal håndtere strømmegigantens PR i Norge.

– Vi kan bekrefte at vi nå jobber med Netflix, sier Stine Grøndahl Sesseng, daglig leder i TRY Råd, til KOM24. Hun legger til at hun ikke kan kommentere samarbeidet ytterligere.

KOM24 har stilt spørsmål om når samarbeidet ble inngått, og om TRY vant oppdraget gjennom en anbudskonkurranse, men byrået gir oss ikke ytterligere detaljer.

Samarbeidet er likevel godt i gang, og TRY har allerede vært involvert i flere markedsaktiviteter knyttet til Netflix’ nye norske storsatsing, «Milliardærøya». 

På sin LinkedIn-side skrev byrået forrige uke:

«For en uke det har vært. Milliardærøya gikk rett inn på førsteplassen på Netflix i Norge, og det synes vi er skikkelig gøy. De siste ukene har vi jobbet med flere aktiviteter for å skape oppmerksomhet om serien. Fra en vellykket pressedag til en stor premierefest på lakserosa løper fylt med kjente fjes.» 

Og oppmerksomhet har de fått! På Oslo S plasserte TRY en ramponert kjølebil fra en av de rivaliserende laksefamiliene i serien – et stunt som fanget oppmerksomheten til de 150.000–200.000 besøkende som daglig passerer stasjonen. 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS