TRY Opt danner Nordisk mediebyrå-nettverk
HowCom, TRY Opt, Calibrate og NØRR3 lanserer et Nordisk mediebyrå-nettverk for å tilby annonsører et uavhengig og transparent alternativ når de skal velge en Nordisk samarbeidspartner.
Indepentent Nordic Network, «INN», blir navnet på nettverket, bestående av TRY Opt i Norge, HowCom i Sverige, NØRR3 i Finland og Calibrate i Danmark.
Det melder TRY Opt i en pressemelding.
– Vi er fire byråer som deler samme tilnærming og lidenskap for å levere verdier og forretningsfordeler til våre kunder. Vi er alle lokale og uavhengige byråer, bemannet med senior bransjekompetanse og innovative talenter. Vår forretningsmodell deler den samme, 100 prosent transparente tilnærmingen, som er dypt forankret hos våre kolleger, sier Heinrick Thomsen i Calibrate i pressemelding.
Byråene er alle ledende i sine respektive markeder. NØRR3 og HowCom er rangert som nr1 i Regis byråundersøkelse, TRY Opt er årets mediebyrå i Byråprofil, og Calibrate er rangert som nr 1 i Danmark som «objektivt og transparent».
– Vi vet at mange nordiske annonsører ser etter et alternativ etablerte nettverk, som i hovedsak består av Nordiske representanter fra de fire store globale mediebyrågrupperingene, sier Fredrik Lundgren i HowCom.
Det nye Nordiske nettverket består av over 160 personer i Stockholm, Oslo, København og Helsinki, og vil håndtere en mediespend på over 130 millioner euro i 2023.
– Vi har allerede samarbeidet på noen nordiske kunder, og kjemien er god, forklarer Gunnar Stensaker i TRY Opt.
– Byråene deler samme verdier og DNA, og det har vært enkelt etablere fundamentet for samarbeidet og etableringen av INN: Independent Nordic Network.