
#Påskepraten
– Påsken er Oslo på sitt beste
– Lite folk, vår i lufta, ledige bord og parkeringsplasser overalt.
I Påskepraten stiller KOM24 noen spørsmål til en rekke folk i kommunikasjonsbransjen om hva de skal gjøre denne påsken, hva de vil anbefale andre å kose seg med denne påsken og hva som er det morsomste de har opplevd på jobben.
I dag er det Camilla Bjørnhaug, kreatør i TRY Reklame, som svarer i påskepraten.
– Hva skal du gjøre denne påsken?
– I påsken blir vi i Oslo og nyter å ha byen mer eller mindre for oss selv. Lite folk, vår i lufta, ledige bord og parkeringsplasser overalt.
Påsken er Oslo på sitt beste. Det blir nok noen småturer hit og dit, gjøre hagen klar til vår og sommer, lese litt, kanskje ta en tur til Bygdøy eller Oslo-Bukta og ikke minst gå på noen utstillinger. Påskeaften kommer familien på besøk, og da blir det lam. Det blir hyggelig!
– Hvilke serier vil du anbefale andre å se på i påsken?
– Aj, serier. Jeg er av den sorten som binger når jeg først setter i gang, så fridager er gull. Hvis man ennå ikke har sett Adolescence, er den absolutt å anbefale. Gjerne sammen med ungdommen, hvis man har slike i huset. Og britisk krim, selvfølgelig. Det er obligatorisk.
Ellers er påsken en ypperlig tid til å høre masse på radio (eller podcast, som noen kaller det). Verdibørsen, Trygdekontoret og Norsken, svensken og dansken på P2 er noen favoritter. Særlig dansken bringer mye interessant til torgs.
– Hva synes du er det beste med påsken?
– Jula tenker du skal vare lenge, men den går veldig fort. Så tror du påsken skal gå like fort, men da glemmer du at påsken har lite stress og få forpliktelser. Så akkurat det, at du får mange deilige fridager, uten at du helt så dem komme, det er det beste.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no
– Hva er det morsomste du har opplevd på jobb?
– Akkurat nå i det siste, så er det nok at Zalo-kampanjen vår fikk så mye oppmerksomhet denne uken. Men sånn ellers, i karrieren, må det være den dagen Aris Theophilakis stakk innom kontoret vårt og spurte om vi ville flytte med ham til Singapore. Sånne overraskelser kan jeg godt like å få i fanget.
– Hvordan vil du karakterisere kommunikasjonsåret så langt?
– Nå er det ikke lenge siden Gullblyanten gikk av stabelen, og der får man jo litt oversikt av hva som rører seg i bransjen. Jeg syns det virker som sløret og regelrytteriet begynner å lette litt. Kanskje pendelen er på vei tilbake? Etter flere år hvor teoretikere, eksperter og en og annen dilettant har fått tømt seg, kan vi kanskje begynne å kjenne litt etter også, hva som faktisk engasjerer, underholder og berører folk der ute.
– Hva opplever du at folk i bransjen snakker mye om, og er det noe du mener fortjener mer oppmerksomhet?
– Det mest åpenbare svaret på hva det snakkes mye om, er AI, inngangsporter og distinkte merkeelementer. En ting jeg savner, er å høre mer fra kreatører, deres reklamesyn, hvordan de tenker om merkevarebygging og kreativitet, hva som funker og ikke funker, hvordan de kom fram til sine gode idéer. Mer nerding fra kreatørenes ståsted, rett og slett.