Landkreditt inngår avtale med Publicis – Får et skreddersydd team
– Det er stor stas å være med på å videreutvikle en så tradisjonsrik og viktig merkevare, sier Thomas Magnusen i MSL.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Landkreditt flytter nå oppdraget med prestasjonsbasert markedsføring fra iProspect til Publicis.
Formålet med å samle mediekjøp og strategisk kommunikasjon hos Publicis med Publicis Starcom og Publicis MSL, innebærer å utnytte synergiene bedre, og få en mer fremtidsrettet byråleveranse tilpasset Landkreditts nye kommunikasjonsbehov.
– Vi har store ambisjoner med det vi driver med, og med menneskene og kompetansen vi finner i Starcom og MSL, vil vi heve nivået ytterligere. I tillegg ønsker vi å knytte strategisk PR nærmere arbeidet vi gjør på digital markedsføring og den teknologiske utviklingen der. Jeg har stor tro på at vi har gjort det riktige strategiske valget ved å inngå avtale med Publicis, sier digital- og markedssjef i Landkreditt, Petter Remen Hanssen i en pressemelding.
Stor modernisering av merkevaren
Finanskonsernet har hatt sterk vekst og utvikling de siste årene, og har produkter og tjenester innen bank, eiendom, fond og forsikring. Konsernet er i disse dager også i gang med en større omprofilering som skal passe alle forretningsområdene bedre.
– Konsernet er i bra vekst og det er en positiv utvikling på alle områder. Vi er også inne i en stor modernisering av merkevaren som settes ut i livet om ikke lenge. Tidspunktet er derfor perfekt med en frisk start på noen områder. Det er ingen tvil om at Publicis besitter en bred kompetanse i alt fra PR og mediekjøp til analytics og teknologi. Dette skal vi utnytte godt sammen. Jeg gleder meg til å samle menneskene og kompetansen i samme rom.
Avtalen innebærer mediebyråtjenester og kommunikasjonsrådgivning.
– Det er ikke hver dag vi får oppdrag som dette! Landkreditt har en lang og solid historie, og har siden 1915 utført et viktig samfunnsoppdrag som finansiell tilrettelegger for landbruket, sier Thomas Magnusen, seniorrådgiver i Publicis MSL.
Trygg på tverrfaglige leveranse
Landbruket er naturligvis en sentral og viktig kundegruppe for Landkreditt. Samtidig har konsernet klare vekstambisjoner og er en konkurransedyktig og relevant aktør også i personmarkedet.
– Det er stor stas å være med på å videreutvikle en så tradisjonsrik og viktig merkevare. Samtidig skal vi vise kraften som ligger i å jobbe integrert med betalt media og strategisk kommunikasjon.
Landkreditt får et skreddersydd team på tvers av mediebyråtjenester og PR/kommunikasjon.
– Landkreditt har vært tydelige på hva de ønsker ut av samarbeidet, hvordan de vil jobbe og hvilke mål vi skal hjelpe dem å oppnå. Jeg er derfor trygg på at vår tverrfaglige leveranse vil gi Landkreditt god avkastning, sier Camilla Halleraker, byråleder i Publicis Starcom.