Foran fra venstre: Unni-Lovise Godager Berge, Ståle Westby og Linda Trulsen. Bak fra venstre: Magnus Åsrud og Malaica Jeanne Beduya
Foran fra venstre: Unni-Lovise Godager Berge, Ståle Westby og Linda Trulsen. Bak fra venstre: Magnus Åsrud og Malaica Jeanne Beduya

Møbelringen dropper Carat etter elleve år

Velger UM som ny mediebyråpartner.

Publisert

Prosessen har vært ledet av Medie- og innsiktssjef Unni-Lovise Godager Berge, som har lang erfaring med å gjennomføre slike prosesser.

– Vi valgte en litt annerledes tilnærming ved å starte med «bli kjent»-møter fremfor en klassisk pitch. Etter mange år med samme byrå ønsket vi å få bedre innsikt i hva som skjer i markedet og bli kjent med byråene på en mer åpen og uformell måte, sier Godager Berge i en pressemelding. 

Hun sier at de ga dem en verdifull forståelse av hvordan de ulike aktørene kunne møte deres behov. 

Prosessen startet allerede før sommeren, og de har tatt seg tid til å sikre en gjennomtenkt og god beslutning. 

– Å bytte mediebyrå er en omfattende prosess som krever innsats fra både det eksisterende byrået, det nye byrået og våre interne ressurser. Derfor har vi vært opptatt av å legge til rette for en så smidig overgang som mulig, sier Godager Berge.

Møbelringen understreker at byttet ikke skyldes misnøye med deres tidligere samarbeidspartner, Carat.

– Tvert imot har vi hatt et veldig godt samarbeid over mange år, sier markedssjef Linda Trulsen. Hun forklarer at byttet er motivert av ønsket om et nytt perspektiv og nye muligheter.

– De siste årene har vi gjort store fremskritt på merkevaresiden, inkludert ny visuell identitet og lanseringen av vårt kommunikasjonskonsept «Inn i komfortsonen», som ble utviklet sammen med Morgenstern i 2023. Nå ønsker vi å bygge videre på dette arbeidet med en ny mediepartner som kan gi oss et friskt blikk og høy strategisk kompetanse. Valget av UM ble tatt fordi de oppfylte våre kriterier best og viste en solid forståelse for retail, sier Trulsen.

Godager Berge legger til at alle byråene som deltok i prosessen, imponerte med sterk faglig kompetanse og engasjement.

– Vi kunne i teorien samarbeidet med flere av byråene, men i sum falt valget på UM. De har sterk retailkompetanse og et team med høy strategisk kompetanse som vi er trygge på vil levere godt i samarbeidet, sier hun.

Hos UM vil byråleder Ståle Westby lede teamet som skal jobbe med Møbelringen.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS