Bygger markedsføringsbyrå på 100 dager
Deler prosessen i sanntid på TikTok.
Charlotte Aasbie, Maria Sørlie og Kira Halsør har bestemt seg for å bygge et markedsføringsbyrå fra bunnen av på kun 100 dager.
Denne utfordringen, som de deler i sanntid på TikTok, gir et unikt innblikk i gründerlivet med alle dets oppturer og nedturer.
Inspirerer kvinner
– Vi vil vise 100 dager med oppbygging uten å kjenne utfallet – det er spennende, sårbart, og ekte. Mens mange deler suksesshistorier, velger vi å være autentiske midt i prosessen. Utfallet er ukjent, men vår håp er å inspirere spesielt yngre kvinner til å satse på seg selv og våSge å prøve, sier Sørlie.
Sørlie og Halsør, begge medeiere i HER (Hun Etablerer Ressursprogrammet), fant hverandre gjennom denne digitale plattformen, dedikert til å oppmuntre flere kvinner til å delta aktivt i næringslivet.
Sørlie grunnla sitt eget filmproduksjonsselskap, Sørlie Media, som 17-åring. Halsør etablerte Kenza Agenzy i fjor og har aktivt styrket bedrifters digitale synlighet.
Aasbie har frilanset som fotograf og videograf i over fem år, og har jobbet for store kunder som Skin by Kylie Jenner, Arena, Kicks og Varsity. I 2022 grunnla hun markedsføringsbyrået Tomorrow Concept. Der hjalp hun bedrifter med å realisere sitt potensial gjennom visuell kommunikasjon på sosiale medier.
@mermarketing.no VI SKAL BYGGE MARKEDSFØRINGSBYRÅ PÅ 100 dager🌟Dette blir en kul, men også sårbar prosess fordi vi ikke selv vet hvordan dette kommer til å gå. Men vi håper dere vil følge oss helt fra start❤️ #vlog #tiktokserie ♬ Blendende Lys (Sprut) - Golfklubb
Nå forener de krefter og samler sine individuelle selskaper under én enhet – MER Marketing.
– Det ble ensomt. Vi ville noe mer, noe større. Vi fant hverandre og innså raskt at sammen kan vi oppnå enda mer, forteller Sørlie.
Satser på TikTok
Selv om reisen nettopp har begynt, har de allerede sikret en stor kunde: Byūti, norsk leverandør og undervisningsakademi for norske skjønnhetssalonger.
– Vi er i full dialog med potensielle nye kunder, og vi har store forhåpninger, sier Halsør.
Hun optimaliserer markedsføringsbyråets sosiale mediekontoer, Sørlie fokuserer hovedsakelig på innholdsproduksjon og video, mens Aasbie spesialiserer seg på digital markedsføring.
Nettsiden deres er fortsatt under utvikling, men de er alt til stede på både TikTok, Instagram og Snapchat.
– Vi satser på TikTok, både for å markedsføre oss selv og våre kunder. Uten tvil er det den kommende plattformen for bedrifter å markedsføre seg på, avslutter Halsør.