Charlotte Roppen, markedssjef i Elton
Charlotte Roppen, markedssjef i Elton

Slik skal Elton få flere til å lade med dem i sommer

Publisert

Ladeappen Elton, eid av Circle K og Schibsted, går i disse dager ut med sin første store merkevarekampanje på tvers av Norge og Sverige. 

Med en menneskelig stemme og glimt i øyet, setter de den ladende forbrukers behov i fokus.

Charlotte Roppen, markedssjef i Elton, er tydelig på hva Elton skal være for kundene.

– Produktet vårt skal enkelt dekke kundenes behov ved lading av bilen, og markedsføringen skal være nedpå, menneskelig, annerledes og med glimt i øyet. I en bransje som konstant har fokus på tekniske løsninger for erfarne og spesielt interesserte, vil Elton være den menneskelige stemmen som tar forbrukeren på alvor, sier hun i en pressemelding.

– Lading skal ikke handle om teknologi, det skal handle om enkelhet for de som skal lade, slår Roppen fast.

Utgangspunktet deres er at forbrukerene mener at lademarkedet er veldig uoversiktelig. 

– Vi ønsker derfor å spre budskapet om at elbil-lading i alle våre markeder kan løses veldig enkelt på tvers av ladeselskap, med bare én eneste app, forklarer Roppen i pressemeldingen.

Det er Morgenstern som står bak det kreative i kampanjen, mens Try Schjærven Media står for mediestrategien.

Pelle Stensson, leder for nysatsningen Try Schjærven Media er i pressemeldingen veldig entusiastisk på vegne av sin nye kunde.

– Dette er en superkul utfordring for oss som nystartet selskap å få – å få hjelpe en spennende start-up med et godt produkt og et stort potensial i et fremtidsrettet marked med å lykkes. Her har vi gått all-in» på både målgruppe definering, strategi og medievalg for at kundene skal få meg seg at dette er en kanon løsning når elbilen skal lades, sier han.

Kampanjen vil du i sommer se på TV, utendørs, radio, social og flere andre flater.

– Sommeren som kommer er viktig for oss, sier Roppen.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS