Slik skal Elton få flere til å lade med dem i sommer
Ladeappen Elton, eid av Circle K og Schibsted, går i disse dager ut med sin første store merkevarekampanje på tvers av Norge og Sverige.
Med en menneskelig stemme og glimt i øyet, setter de den ladende forbrukers behov i fokus.
Charlotte Roppen, markedssjef i Elton, er tydelig på hva Elton skal være for kundene.
– Produktet vårt skal enkelt dekke kundenes behov ved lading av bilen, og markedsføringen skal være nedpå, menneskelig, annerledes og med glimt i øyet. I en bransje som konstant har fokus på tekniske løsninger for erfarne og spesielt interesserte, vil Elton være den menneskelige stemmen som tar forbrukeren på alvor, sier hun i en pressemelding.
– Lading skal ikke handle om teknologi, det skal handle om enkelhet for de som skal lade, slår Roppen fast.
Utgangspunktet deres er at forbrukerene mener at lademarkedet er veldig uoversiktelig.
– Vi ønsker derfor å spre budskapet om at elbil-lading i alle våre markeder kan løses veldig enkelt på tvers av ladeselskap, med bare én eneste app, forklarer Roppen i pressemeldingen.
Det er Morgenstern som står bak det kreative i kampanjen, mens Try Schjærven Media står for mediestrategien.
Pelle Stensson, leder for nysatsningen Try Schjærven Media er i pressemeldingen veldig entusiastisk på vegne av sin nye kunde.
– Dette er en superkul utfordring for oss som nystartet selskap å få – å få hjelpe en spennende start-up med et godt produkt og et stort potensial i et fremtidsrettet marked med å lykkes. Her har vi gått all-in» på både målgruppe definering, strategi og medievalg for at kundene skal få meg seg at dette er en kanon løsning når elbilen skal lades, sier han.
Kampanjen vil du i sommer se på TV, utendørs, radio, social og flere andre flater.
– Sommeren som kommer er viktig for oss, sier Roppen.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no