Max og Torkels norgesturné doblet antall TikTok visninger i årets kampanje – varsler ny kampanje i 2022
– Det ligger an til at det blir noe spennende neste sommer også, sier kreatør og partner i JCP PRAD, Christian Kruse.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Denne sommeren fortsatte Redningsselskapet TikTok-suksessen og sendte vannglede-ambassadørene Max og Torkel på en storstilt norgesturné.
I en vannglede-bil har duoen turnert fra Lindesnes i sør til Tromsø i nord, med sin helt egne blanding av vannsikkerhet og vannglede. Der de i fjor nådde over 5,5 millioner organiske visninger på TikTok har de i år økt til 11,2 millioner organiske visninger. I tillegg har de hatt en økning i følgerbasen på 748 prosent og over 275 000 likes.
– Vi i Redningsselskapet er ikke redde for å prøve nye ting og da JCP PRAD viste oss hvordan vi kunne fortsette å nå bredt ut til de unge med det viktige budskapet, visste vi at det var dette vi ønsket å ha fokus på i sommer, sier Fredrik Sahlin, Markeds- og salgsdirektør i Redningsselskapet i en pressemelding onsdag.
Hinter om fortsettelse neste år
– Vi jobber kontinuerlig med TikTok-kanalen til Redningsselskapet, der Max og Torkel fortsetter å lage innhold om vannglede og vannsikkerhet, for å sikre at vi opprettholder engasjementet og følgerne. Det ligger an til at det blir noe spennende neste sommer også, sier kreatør og partner i JCP PRAD, Christian Kruse til KOM24.
I løpet av sommeren fikk kampanjen testet ut Snapchat sin nye løsning «Brand Profiles».
– I sommer har Max og Torkel både laget innhold og bygget engasjement til TikTok og Snapchat. Vi har ikke laget en rapport på tallene foreløpig, men det som er bra med å ha en Brand Profile for Redningsselskapet på Snapchat, er at målgruppen kan abonnere på innholdet og at innholdet kan leve der lengre enn kun 24 timer.
Suksessen startet i fjor
Max Dahl Svendsen og Torkel Westby ble stjerner over natten, da de i fjor søkte og fikk jobben som TikTok-ambassadører for Redningsselskapet, i TikTok-kampanjen «Norges kuleste sommerjobb», for å spre vannsikkerhet og vannglede til en yngre målgrupper.
– Vi hadde aldri trodd at dette skulle bli så populært. Responsen i fjor var helt enorm, derfor gleder vi oss veldig til å spre enda mer vannglede fra sør til nord i år. Vi håper at dette kan bidra til å få enda flere barn og unge til å tenke på sikkerheten når de er ute og bader, eller oppholder seg til sjøs, uttalte de før sommeren i en pressemelding.
Fjorårets kampanje ble belønnet med gull i både European Excellence Awards og amerikanske The Communicator Awards.
Byråleder Lars Eia Kirkholm er ikke i tvil om hvordan de igjen klarte å gjennomføre en suksessfull TikTok-kampanje for Redningsselskapet.
– Dette er resultatet av hardt arbeid, et knallbra team og samarbeid på tvers av faggrener. Ikke bare internt i JCP PRAD, men viljen og ønsket fra Redningsselskapet om å gjøre noe som både skaper effekt og engasjerer, har vært viktig for alt vi har fått til, forklarer Kirkholm.