Den nye identiteten er inspirert av ideen om en ramme rundt Vær Varsom-plakaten.

NJ lanserer ny visuell identitet

Arbeidet inkluderer også nye nettsider, som lanseres senere i vinter. Identiteten og nettsidene er utviklet i samarbeid med Dinamo Design.

Publisert

Lanseringen fant sted på Norsk Journalistlags årlige tillitsvalgtkonferanse Styrkeløft i dag. 

– Det er veldig gøy å presentere en ny visuell identitet for organisasjonen! sier sekretariatsleder Hilde Tretterud i en pressemelding. 

Det var et stort behov for en visuell identitet som fungerer bedre på digitale flater og i sosiale medier. 

– Vi må også treffe flere målgrupper, ettersom de yrkesgruppene som deltar i den redaksjonelle produksjonen er mer mangfoldig enn før. Nå har vi fått virkemidler som gjør det lettere å kommunisere bedre, med flere, samtidig som det skal bli tydeligere at Norsk Journalistlag er avsender. 

Den nye identiteten er inspirert av ideen om en ramme rundt Vær Varsom-plakaten.

Rammen er en sentral del av profilen, og brukes som et dynamisk designelement sammen med en fyldig visuell verktøykasse.

Identiteten lanseres nesten nøyaktig ett år etter at 100 tillitsvalgte på fjorårets Styrkeløft kom med sine innspill til hvordan organisasjonen burde fremstå.

– Vi tok innspillene fra våre tillitsvalgte på alvor og har brukt det siste året på å utvikle en profil som vi mener reflekterer organisasjonen og medlemmene på en god måte, sier kommunikasjonsansvarlig Christine Tolpinrud, som har ledet prosjektet. 

– Det har vært stor grad av forankring og involvering underveis, og mye begeistring blant de som har fått se arbeidet. Nå gleder vi oss til å dele NJs nye utseende med medlemmene og alle andre, avslutter Tolpinrud.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS