Folk som skulle bade kunne bare kjøpe håndklær fra disse reklamestativene og betale via Vipps.

Vipps og IKEA inngår samarbeid

Markerte det med en kampanje basert på tillitsbasert salg med en oppfordring om å vippse – og plassert det i bybildet i Oslo.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Påfunnet er en del av en større kampanje for å fortelle at folk nå kan betale med Vipps på IKEA.no.

IKEA og Vipps ville feire nyheten, og TRY fikk oppgaven med å utvikle kampanjen, skriver de i en pressemelding.

– For å promotere nyheten laget vi en utendørskampanje som viser folk hvor enkelt det nå er å handle ting du trenger på IKEA – til og med ute i bybildet, sier kreatørene i TRY i pressemeldingen.

Med hjelp fra Clear Channel og JCP flyttet de IKEA inn i utendørsboards på utvalgte steder så folk kunne ta med seg et håndkle på vei til Sørenga, finne alt de trenger til å grille i Kubaparken, plukke med seg en lampe fra Aker Brygge eller en stekepanne fra Majorstua

– Kampanjen har fått stor oppmerksomhet, sier Ina Lima, fungerende markedskommunikasjonssjef i IKEA Norge.

– Som alt annet vi gjør i Vipps, handler dette samarbeidet om forenkling av hverdagen. Det har vært veldig, veldig gøy å se magien som skapes når to lekne merkevarer som Vipps og IKEA slår seg sammen og begeistringen det har skapt der ute, sier Hanne Danielsen, markedshode i Vipps.

Powered by Labrador CMS