Vipps og IKEA inngår samarbeid
Markerte det med en kampanje basert på tillitsbasert salg med en oppfordring om å vippse – og plassert det i bybildet i Oslo.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Påfunnet er en del av en større kampanje for å fortelle at folk nå kan betale med Vipps på IKEA.no.
IKEA og Vipps ville feire nyheten, og TRY fikk oppgaven med å utvikle kampanjen, skriver de i en pressemelding.
– For å promotere nyheten laget vi en utendørskampanje som viser folk hvor enkelt det nå er å handle ting du trenger på IKEA – til og med ute i bybildet, sier kreatørene i TRY i pressemeldingen.
Med hjelp fra Clear Channel og JCP flyttet de IKEA inn i utendørsboards på utvalgte steder så folk kunne ta med seg et håndkle på vei til Sørenga, finne alt de trenger til å grille i Kubaparken, plukke med seg en lampe fra Aker Brygge eller en stekepanne fra Majorstua
– Kampanjen har fått stor oppmerksomhet, sier Ina Lima, fungerende markedskommunikasjonssjef i IKEA Norge.
– Som alt annet vi gjør i Vipps, handler dette samarbeidet om forenkling av hverdagen. Det har vært veldig, veldig gøy å se magien som skapes når to lekne merkevarer som Vipps og IKEA slår seg sammen og begeistringen det har skapt der ute, sier Hanne Danielsen, markedshode i Vipps.