TikTok åpner nordisk kontor i Stockholm
Hovedoppgaven til teamet vil bli å støtte merkevarer, annonsører og små og mellomstore bedrifter i å utvikle sin markedsføringstilstedeværelse på TikTok og å øke bevisstheten om plattformen i Norden.
Denne artikkelen er over to år gammel.
TikTok åpner nå et eget kontor i Stockholm, opplyses det om i en pressemelding.
Kontoret vil ikke bare ha ansvaret for å utvikle det svenske markedet, men også for markeder i Norden. Nå ansetter de «dusinvis av ansatte» på toppen av flere lederstillinger innen markedsføring, reklame og media som allerede er på plass.
Hovedoppgaven til teamet vil bli å støtte merkevarer, annonsører og små og mellomstore bedrifter i å utvikle sin markedsføringstilstedeværelse på TikTok og å øke bevisstheten om plattformen i Norden.
Liv Sandberg er ansvarlig for TikToks virksomhet i Norden, og hun har fått stillingen som administrerende direktør for Global Business Solutions i TikTok Nordics.
– Sverige er et teknologikraftverk, og det nordiske teknologiske økosystemet blomstrer, så vi er glade for å åpne et kontor i Stockholm for å få servert flere nordiske markeder. TikTok er blitt tatt imot med stor entusiasme, og vi ser en stadig økende trend der stadig flere svensker, både enkeltpersoner og annonsører, bruker appen for å la kreativiteten flyte, sier Sandberg i meldingen.
Ønsker et best mulig reklamemiljø
TikTok kan i også kunngjøre at de har mottatt Gold Standard 1.0-sertifisering fra IAB Sweden, bransjeorganet for digital reklame, i anerkjennelse for sitt forsøk på kontinuerlig å heve standardene og gi et best mulig reklamemiljø for merkevarepartnere.
Det står i meldingen at TikTok deler IAB Sveriges forpliktelse til å «proaktivt redusere risikoen for merkevaresikkerhetsproblemer, redusere annonsesvindel og forbedre folks samlede opplevelse av digital annonsering».
– TikTok er den første plattformen i Sverige som er sertifisert, og vi er glade for å ha deres støtte i vårt arbeid for å skape en mer bærekraftig fremtid for digital annonsering. IAB Sverige lanserte Gold Standard 2020 som en sentral del av denne visjonen om å drive positive endringer i bransjen. Ved å jobbe sammen som en bransje kan vi oppnå mye mer enn vi kan alene - opprettholde felles verdier og bidra til å forbedre det digitale økosystemet for alle parter, ikke minst sluttbrukeren, sier Charlotte Thur, administrerende direktør, IAB Sverige.