Fem norske bronser i Clio Awards
POL, TRY og Nord DDB sikret norsk heder.
Clio Awards er en årlig prisutdeling som hedrer innovasjon og kreativitet innen reklame, design og kommunikasjon der juryene består av et internasjonalt panel av reklamefagfolk.
Time magazine, i 1991, beskrev begivenheten som verdens mest anerkjente internasjonale reklamepriser.
I år fikk Norge fem medaljer, alle bronse.
Best var det POL som gjorde det som sikret seg tre bronse, to av dem for deres kampanje for Redd Barna «Save The Survivors».
De fikk og en bronse for deres julekampanje for Posten, «Father Christmas and Mother Earth».
Deres halvsøsterbyrå TRY sikret seg også en bronse for IKEAs navnekatalog.
Nord DDB, som tok storeslem under hjemlige Gullblyanten fikk på sin side bronse for deres Urban Miner som de har gjort for Elkjøp.
Det ble delt ut til sammen 493 bronse, 364 sølv og 167 gull under årets Clio Awards.
I 2022 sikret Norge seg seks medaljeplasser og året før var det bare en norsk medalje.