Geelmuyden Kiese med tolv nominasjoner på CMA
Se alle de norske nominerte her!
– Dette er et litt annerledes prosjekt enn andre kampanjer vi vanligvis gjør. Grunnideen handler mer om innhold enn reklame, så derfor forsøkte vi oss på CMA for første gang, sier en glad rådgiver i POL, Marius Eriksen, til KOM24.
– Med 4 av 4 mulige shortlists har prosjektet tydeligvis truffet en nerve. Det er gøy! Det er jo en mer spennende måte å aktivere et sponsorat på, og vise kompetansen til KPMG samtidig, sier han.
Men POL er langt fra det eneste norske byrået som er på shortlist.
Til sammen er det 28 norske nominasjoner til årets CMA.
Tolv av dem går til Geelmuyden Kiese. De er naturligvis godt fornøyde med det.
– Å få 12 nominasjoner av 12 innsendte er utrolig moro! Og vi gleder oss sammen med Yara som ser ut som har den mest nominerte jobben, Nord-Troms og Finnmark, og Sokkeldirektoratet. Her er det mange fingre som krysses for uttelling. Samtidig er det gøy å se en så fin flora av norske byråer som vi konkurrerer mot, sier kreativ leder i GK, Ole Henrik Stubberud.
Et av de nye navnene på listen er Sannum&Bergestuen.
De har hanket inn fire nominasjoner.
– Dette er faktisk første gang vi som byrå har sendt inn caser til kreative konkurranser sammen med kundene våre. Og da er det selvsagt kjempestas å bli nominert fire ganger, sier Eva Sannum.
Hun sier at først og fremst er dette en honnør til kundene deres, Horten kommune og Revisorforeningen, som har produsert kommunikasjon og kampanjer som blir lagt merke til også i Europa og verden.
– Vi krysser fingrene for at begge våre kunder får et fint trofé til bokhylla.
Se hele shortlisten her:
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no