Byrågruppering lanserer nytt byrå: – Bare å kjøre på
Lanseres i ekte First House familie-ånd: – Når vi først skal starte noe, skal vi ha de dyktigste i bransjen om bord, sier styreleder Per Høiby.
– Det å lede en byråsatsning med Norges sterkeste kommunikasjonsmiljø i ryggen var rett og slett umulig å takke nei til, sier Marius Myhrvold, i en pressemelding.
Og legger til:
– Når vi samtidig delte samme tanker om strategi og innretning for det nye byrået, var det bare å kjøre på. Hekt skal tilby strategisk rådgivingskompetanse og operativ gjennomføringskraft som utfyller og overlapper eksisterende ekspertise i byrågrupperingen.
Myhrvold har de siste 13 årene jobbet i Hill+Knowlton, der han har vært avdelingsleder for markedskommunikasjon. I tillegg har han vært medgründer og byråleder i det digitale byrået Colt Kommunikasjon.
Han trer inn som daglig leder og partner i PR-byrået Hekt, og legger til at det nye byrået skal være best på markedskommunikasjon og kampanjer – og med solid samfunnsforståelse i bunn.
Lett å overtale
Hekt skal levere strategisk markedskommunikasjon, konseptutvikling, kampanjer, markeds-PR og digital kommunikasjon.
Styreleder i Hekt, Per Høiby, mener det nye selskapet er en sentral brikke i den videre veksten for byrågrupperingen.
– Etableringen av Hekt er en viktig satsing for oss på vei mot en horisontal vekststrategi. Og i ekte First House familie-ånd; når vi først skal starte noe, skal vi ha de dyktigste i bransjen ombord. Hekt skal levere kompetanse kundene våre har etterspurt i lang tid, og endelig er vi rigget for å gi dem det, sier han.
Fra start har Hekt tre ansatte. I tillegg til Myhrvold vil Henrik Juel Teige og Emely Sjøsåsen gå inn som seniorrådgivere.
– Når Marius og First House ringte, var jeg sikkert overraskende lett å overtale. For dette er en no-brainer. Hvis partnerne bak Norges mest anerkjente PR-byrå skal starte med markedskommunikasjon, er det kort og godt noe jeg vil være med på, sier Teige.
Han er tidligere gründer av PR-byrået Teige Goodchild og byråleder i JCPR. De siste årene har han jobbet som selvstendig konsulent.
– Henriks kombinasjon av markeds-PR, kreativitet og samfunnskampanjer er en kompetanse som er enormt ettertraktet, men sjelden vare i disse dager. For å rekruttere en gründer, måtte jeg visst bli gründer selv, sier Myhrvold.
– Drømmebyrå
Sjøsåsen kom fra stillingen som kommunikasjonsrådgiver i ingeniørselskapet COWI. Begge har bakgrunn fra Hill+Knowlton i ulike tidsperioder.
– Emely er en allsidig digital rådgiver som jobber både strategisk og kreativt på tvers av kanaler. Hun lager kampanje- og innholdskonsepter like lett som hun setter opp smarte annonser. I tillegg har hun jobbet mye med næringsliv, energi- og industrisektoren og passer perfekt inn i Hekt, sier Myhrvold.
Sjøsåsen forteller at hun trives godt i miljøer som jobber i skjæringspunktet mellom samfunnskommunikasjon og det markedsrettede.
– Du kan trygt si at dette er mitt drømmebyrå, sier hun.