WAL i full gang med ny satsing - disse har blitt med på laget
WAL har det siste halvåret økt satsningen på media. De teller nå 20 medieressurser som er i sving. Både Coop og Komplett er med på samarbeidet så langt.
WAL fikk mye oppmerksomhet rundt ny mediesatsning når det ble kjent at de skulle overta Coop som kunde. Nå har også Komplett og Vitusapotek har hevet seg på.
– Det har vært et arbeidsintensivt år, men jeg opplever at vi har god kontroll og at vi er ute av startgropa uten store hick-ups, sier byråleder Herman Mueller Stormyr i en pressemelding.
–Det føles fint at vi kan vise disse modige kundene våre at de gjorde et godt valg. Jeg må også trekke frem alle i WAL som har bidratt til å få denne satsningen opp å stå på rekordtid, det er jo ekstremsport. En siste shout out må gis til mediene som har vært en sentral bidragsyter for å få alle avtaler på plass., fortsetter han.
Både Coop og Komplett er så langt svært fornøyde med satsningen.
– Vi er godt i gang med mediasatsningen hos WAL, og etter noen hektiske måneder både hos de og hos oss er det utrolig gøy å se hvor godt dette funker. Ideen om å ha kontinuerlige diskusjoner rundt reklame og media rundt samme bord viser seg både effektiv og effektfull sier Stine Sjølie, markedsdirektør i Coop.
Også Komplett, og markedssjef Ingvild Aslaksen Sande, som de siste ukene har vært nominert i «Årets Markedsfører» og ANFO, samt vunnet Gullblyant og Sølvmikk, opplever at den nye hverdagen fungerer svært godt;
– Vi er godt i gang med media hos WAL, og har vært det siden desember. Det oppleves svært naturlig. Den store forskjellen er jo at vi hele tiden ser på mål og resultater opp i mot både budskap og media, sånnsett får vi enda mer fruktbare diskusjoner raskere. Også er det hele mer tidsbesparende for oss internt.
Det er også syv nye ansikter til på plass siden sist. Dette er Kaja Bayer, som har mange års erfaring fra byrå, men sist som head of performance i Varner, Karoline Hjelmeland, som kommer fra PHD, Byll Casilang som kommer fra Publicis, Ida Kulsrud Ovesen fra Viva Media Group, Herman Grepperud og Jenna Forsman fra Bas Kommunikasjon og Line Bakke fra Semway.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no