Komplett flytter mediekontoen sin til WAL
Først tok Coop steget, nå er det Komplett sin tur.
– Vi har jobbet med WAL i ett års tid og når de dro oss gjennom riggen og arbeidsformen som var tiltenkt på tvers av media og reklame så var det et naturlig neste steg i samarbeidet, sier Marianne Lånkan, direktør B2C hos Komplett i en pressemelding fra WAL.
Som KOM24 meldte for kort tid siden så skal WAL nå ha en storsatsing og bygge opp sitt eget mediebyrå. Først ute var Coop, men nå følger altså Komplett etter.
Lånkan sier i pressemeldingen at hun har jobbet på denne måten med andre retailmerkevarer og at det ga dem tempo, gjennomføring og overblikket som var helt nødvendig for å kunne prestere på det nivået som var forventet.
– Tempo og raske beslutninger er nøkkelen, spesielt i retail, så effektivitet er en av tingene. En annen ting handler om vår konkurransekraft. Det å kutte ned på antall møter og mennesker involvert med koordinerende ressurser er helt avgjørende for vekst. Sist men ikke minst handler det om å få tak de flinkeste folka, og der tror jeg WAL er en like sterk merkevare som mange av de mer etablerte miljøen, sier hun i pressemeldingen.
Herman Mueller Stormyr er fornøyd med nok en kunde som er på vei inn på mediebyråsiden.
– Samarbeidet med Komplett har vært veldig bra fra dag en. At de også vil samle media hos oss er jeg glad for, da kan vi jobbe enda tettere sammen og få til enda mer.