Coop dropper PHD – velger WAL
Sammen skal de bygge opp et spesialisert fagmiljø innen media.
– Dagligvarebransjen og kundeatferden er i sterk utvikling og vi må hele tiden sikre at vi jobber på den beste og mest effektive måten for å nå ut til kundene våre. For å oppnå dette har vi inngått en ny avtale med WAL for å koble media og reklame tettere sammen, sier Ingrid Amundsen, markedsdirektør Coop Norge i en pressemelding.
Fra tidlig neste år er det WAL som er Coops nye mediebyrå.
– Vi ønsker å takke PHD for et svært godt samarbeid gjennom mange år. Sammen har vi fått til mye bra; vi har styrket våre merkevarer på alle parametere og vunnet mange prestisjefulle mediepriser som vi er svært stolte av, sier Amundsen i pressemeldingen.
Coops reklamebyrå gjennom åtte år, WAL, satser nå tyngre på media. Som en videreføring av samarbeidet har WAL tilbudt Coop å bidra i oppbyggingen av mediesatsingen.
Det tilbudet hoppet Coop på.
– Vi så en mulighet vi ikke kunne si nei til, sier hun og mener at de nå skal kunne jobbe raskere og mer sømløst.
WAL har hatt en liten medieavdeling siden 2017, men kommer nå til å skalere den opp og er allerede i gang med å rekruttere mediespesialister og har flere kunder innen medietjenester på vei inn.
Byråleder Herman Mueller Stormyr sier de ikke kommer til å organisere seg i silo, men kommer til å tilføre strategisk mediekompetanse i kundeteamene, og styrke fagavdelingen med nødvendig spesialistkompetanse.
– Dette er slik vi har bygd både design- og innholdsavdelingen vår tidligere med stor suksess, sier Mueller Stormyr i pressemeldingen.