Julepraten
Til neste år vil Stine slappe litt mer av mentalt
– Det tror jeg hadde vært fint å få til, både for meg selv og for mange rundt meg.
KOM24 har stilt sju spørsmål til en rekke folk i kommunikasjonsbransjen om året som har gått, og hva de gjør denne julen.
I dag er det Stine Sjølie, markedsdirektør i Coop, som svarer i julepraten.
– Hva gjør du i julen?
– Julen feires på den nye hytta vår på Rauland for første gang, med hele vår store nærmeste familie. Vi blir 21 til bords julaften! Heldigvis er svigermor driftig og hele familien skal bidra. Jeg ser for meg scenen fra Hjemme Alene før de skal dra på ferie. Det blir kaos og kos!
– Hva står på middagsbordet på julaften?
– Ribbe og alt som hører med
– Hva vil du anbefale andre å lytte til/smake på/lese/se eller høre denne julen?
– Jeg vil anbefale alle å finne juleroen og gjøre akkurat det de har lyst til og ikke får tid til i en ellers hektisk jobbhverdag. Mitt mål er å finne hvilepulsen, fylle på med sosialt samvær og lytte litt mer til barna mine.
– Hva er det morsomste du har opplevd dette året?
– Det må bli et sammensurium av opplevelser via jobb og privat: Oppleve OL i Paris med fine kolleger, flytting av hele mediekontoen til Coop til et nyoppstartet mediebyrå (og det går veldig bra!), bidra til en styrket markedsavdeling og generell markering impact i Coop, feire 40-årslag hjemme i hagen med de jeg er mest glad i, ta med barna på Tusenfryd og se de vinne førstepremie på lykkehjulet 2/2 ganger.
– Hva skal du bli bedre til neste år?
– Slappe litt mer mentalt av. Det tror jeg hadde vært fint å få til, både for meg selv og for mange rundt meg. Jeg blir 40 nå i januar, og jeg har forhåpninger om at det også delvis kommer naturlig med alderen :)
– Hva er din spådom for kommunikasjonsbransjen i 2024?
– Jeg tror vi vil se et mer spennende kommunikasjonsår neste år. Vi er forhåpentligvis på vei ut av dyrtiden og ser litt lysere på fremtiden. Det betyr at forbrukeren vil i økende grad drives av andre faktorer enn pris som igjen betyr at vi som aktører kan kommunisere andre mer spennende og verdiøkende budskap og fortsatt være relevante. I bransjen tror jeg vi vil se relativt store endringer fremover. Det er et økende behov for å effektivisere og forenkle i dagens komplekse medie- og kommunikasjonsmarked. Og her trenger vi kunder gode samarbeidspartnere som virkelig setter seg inn i våre utfordringer og muligheter slik at de proaktivt bidrar gode prioriteringer, effektiv samhandling og kraftfulle kommunikasjonsuttak som skaper økt effekt.
– Hva er ditt nyttårsforsett?
– Har ikke helt troen på nyttårsforsett. Men prøver å både bli litt bedre og å ha det litt bedre hvert eneste år.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no