I 2025 skal Thale Kannert Håmo, ny kundeansvarlig i Merkle, hjelpe kundene med å navigere i et ustabilt marked, og ser muligheter i økt konkurranse og økonomisk forsiktighet.

Merkle henter kundeansvarlig fra Knowit: – Fortsatt ustabilt marked

Dentsu-byrået Merkle har ansatt Thale Kannert Håmo, tidligere seniorrådgiver og kundeutvikler i Knowit, som ny kundeansvarlig.

Publisert

– Jeg valgte Merkle av mange grunner, først og fremst på grunn av det store og spennende fagmiljøet i dentsu. Det er over 70.000 ansatte globalt, og utrolig mange dyktige fagspesialister å sparre med, sier Thale Kannert Håmo til KOM24.

Hun trekker også fram det gode arbeidsmiljøet på Oslo-kontoret og forteller at hun har blitt tatt godt imot fra første stund – fra rekrutteringsprosessen til de første ukene på jobb i desember, med alt fra Secret Santa og julebord til spennende pitch-jobbing.

Vanskelige tider

Dentsu introduserte byrånettverket Merkle i Norge i 2021, for å akselerere sitt tilbud innen CXM (Customer Ecperience Management) 

– I 2025 kommer jeg til å ha fokus på å hjelpe kundene våre med å navigere i et fortsatt ustabilt marked. Målet er å sørge for at de skal være best på kundeopplevelse og på den måten kunne differensiere seg fra sine konkurrenter, sier Håmo.

Bransjen har vært preget av uroen i verden, men vi ser en gradvis stabilisering og vekst. 

– Jeg er såpass voksen at jeg har vært med på både en finans- og oljekrise og vet at svingninger i markedet er helt naturlig, sier hun. 

Håmo påpeker at det ligger muligheter i både økt konkurranse og økonomisk forsiktighet.

– De som klarer å lose kundene sine gjennom høy sjø, slik det er nå, kommer ofte sterkere ut av vanskelige tider. Slik Merkle er rigget, med så mange dyktige mennesker og solide kunder tror jeg 2025 kommer til å bli et både spennende og godt år, sier hun.

Spent på 2025

Håmo har hatt en variert karriere, som startet i NRK som produksjonsleder og sendeplanlegger. 

Hun har hatt et hjerte for teknologi og design, og har brukt det til å skape løsninger for kunder i blant annet Soulpolice og Dinamo.

Hun har også hatt en periode på «kundesiden», i henholdsvis UNICEF og Greenpeace.

I 2019 gikk hun til Creuna, som året etter ble kjøpt opp av Knowit. Der var hun kundeutvikler og seniorrådgiver, før hun nå har tatt steget til Merkle.

– Overgangen er ikke så veldig stor hva dag til dag oppgaver angår, sier Håmo.

Hun ser fram til de nye utfordringene i Merkle og er spent på hva 2025 vil bringe.

– Jeg gleder meg til å dra på jobb i januar, avslutter Håmo. 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS