Den ikoniske OL-genseren fra 1994 er nå tilbake. I en ny kampanje feirer Dale of Norway relanseringen med en ny versjon av “Se ilden lyse”.
Til den nye utgaven av 1994-genseren, lagde SKAAR en helt ny versjon av den ikoniske OL-låten «Se ilden lyse». Nå er den nominert til global musikkpris.

Nyinnspilling av «Se ilden lyse» nominert til global musikkpris

I forbindelse med relanseringen av Dale of Norways OL-genser fra 1994 spilte artisten SKAAR inn en ny versjon av den ikoniske norske låten «Se ilden lyse». Nå har nyinnspillingen blitt shortlistet til Music+Sound Awards 2024.

Publisert

Bak sangen står EKKO Agency, sammen med Trigger og Dale of Norway. 

Det er artisten SKAAR som har levert vokalprestasjonen på nytolkningen, som har fått over en million avspillinger på Spotify.

Låten er nominert i kategorien «Best Re-Record or Adaptation in Online, Social + Digital Advertising», hvor de står skulder til skulder med internasjonale merkevarer som Don Julio, Amazon, Carlsberg og Magnum. 

– Dette er VM i musikkproduksjon for merkevarer, og nominasjonen betyr enormt mye for oss. Vi er utrolig stolte av nyinnspillingen av «Se ilden lyse», som ble til gjennom et fantastisk samarbeid med Trigger, Dale of Norway og ikke minst SKAAR, som brakte sangen til liv med sin vokal.

Det sier Joachim Alte, i EKKO Agency, i en pressemelding. 

Music+Sound Awards, som anerkjenner det ypperste innen musikk og lyd i reklame, film, TV, spill og sonisk branding, er en av de mest prestisjefylte prisutdelingene i bransjen. 

Her hylles banebrytende arbeid innen musikkproduksjon, lyddesign og sync, med et globalt nedslagsfelt.

Prisutdelingen finner sted den 10. oktober 2024 i London, hvor vinnerne vil bli offentliggjort.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS