TRY står bak konseptet med flere lokale filmer, og har blant annet fått bidrag fra en Hollywood-kjendis i reklamefilmserien; Bobby.

Norske reklamefilmer fra Volkswagen går Europa rundt

Volkswagen personbil henter Hollywood-kjendis til Norge når de nå blåser liv i stasjonsvogn-segmentet med nye ID. 7 Tourer.

Publisert Sist oppdatert

Mandag 26. august går Volkswagen personbil Norge i gang med en kampanje om den nye helelektriske stasjonsvognen ID. 7 Tourer.

TRY står bak konseptet med flere lokale filmer, og har blant annet fått bidrag fra en Hollywood-kjendis i reklamefilmserien; Bobby.

Kjendishunden har en unik historie hvor han ble reddet fra gata på Kypros for senere å få store roller i blant annet «Star Wars», «House of the Dragon» og Disney-filmen «Cruella». 

Nå er han også prøvehopper for Volkswagen. Se reklamefilmen lenger ned i saken. 

– I filmen «Hundehopp» demonstrerer Bobby på eksemplarisk vis hvor godt egnet stasjonsvognen ID. 7 Tourer er som familiebil, med god plass til både familien, hundebur og bagasje. Vi har også laget filmer om bilens raske ladetid og store bakseteplass, hvor Bobby bidrar med glimt i øyet, sier Dan Ruben Johansen, markedssjef i Volkswagen personbil i importør Harald A. Møller AS, i en pressemelding.

Teamet bak:

Kreativt team på konseptet: Karin Lund og Øystein Halvorsen

Prosjektledelse og konsulent: Mete Lange og Trond Sandø

Design: Inge Fosseie

Produksjon: Try Film m/produsent: Andreas Lisberg og Mari Grundnes Paus

Regi: Hallvard Bræin

Musikk: Ohlogy

– Vi ble et helelektrisk bilmerke fra 1. januar i år, og har også en fjerde film som spiller videre på de historiske røttene til Volkswagen, hvor ID. 7 tar over eter Norgesfavoritten Passat, legger markedssjefen til. 

– Drømmejobb

Fra TRY er det Trond Sandø som holder i tøylene som konsulent.

– Det er ikke hver dag vi får mulighet til å lansere bil-nyheter for det norske markedet. Når oppgaven i tillegg handler om å gjøre «stasjonsvogn great again» blir det en drømmejobb, som har vært sann fryd å realisere, sier Trond Sandø. 

– Dette er lagarbeid og her har alle involverte levert varene, og sørget for et resultat vi er skikkelig stolte av, legger han til. 

– Volkswagen-reklame på sitt beste

Storyboardene for konseptet ble tidligere i sommer presentert for Volkswagen AG, hvor mottakelsen gikk over all forventning. Fra Volkswagens Chief Marketing Officer, Sue Franz, trekkes konseptet fram som Volkswagen-markedsføring på sitt beste:

– Volkswagen har som mål å være det beste og mest elskede volumbilmerket i verden. Vi er drevet av mennesker, og utgangspunktet for vår markedsføring og annonsering er alltid folks liv og deres mobilitet, sier Franz og fortsetter:

– God Volkswagen-reklame er ærlig, selvsikker og sympatisk på lik linje med mennesker. Det norske teamet kombinerer relevant menneskelig innsikt, med smarte historier og Volkswagens typiske humor på denne ID. 7 Tourer-kampanjen. Volkswagen-reklame på sit beste.

Dette har gjort at Volkswagen AG for første gang delfinansierer et lokalt konsept.

– Det er første gang i konsernets historie at et lokalt initiativ støttes med ambisjoner om å adapteres internasjonalt. Det er jo naturligvis veldig stas at Norge trekkes fram som et foregangsland på både elektrifisering og markedsføring, sier markedssjef Johansen og avslutter: 

– Støtten fra fabrikken gjør at filmene blir tilgjengeliggjort på tvers av landegrenser, og flere av filmene er nå solgt til en rekke land i Europa, blant annet Frankrike, Belgia og våre naboland i Norden.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS