WAL var godt representert på Gulltaggen. Fra venstre: Sigmund Malkenes, Mailén Ophus i Fabel, Martine Bratli Hansen og Daniel Eraker.

WAL avslører hvordan de fikk idéen til gulljobben

WAL stakk av med gull og sølv for sitt arbeid med lydbok-appen Fabel.

Publisert

(Carls, Oslo): WALs jobb for Fabel, «Tjuvlytting», fikk både ett gull og ett sølv på Gulltaggen torsdag kveld.

Gullet kom i kategorien «Digital kampanje», mens de mottok sølvet i kategorien «Kampanje».

– Vi tror jo at akkurat denne jobben har litt flere spesielle ting ved seg. Den utfordrer tradisjonelle medieflater på en måte man kanskje ikke har sett før, sier kreatør i WAL, Daniel Eraker, til KOM24.

Tanken bak kampanjen er at lydbok-appen Fabel har eksklusive titler i sitt bibliotek, og at folk som ikke har Fabel derfor må «tjuvlytte» til andre som har appen.

Eraker sier at de jobben tett med folka i Fabel, og mener selv at spesielt én ting gjorde jobben både gøy og utfordrende.

– Fabel samarbeider jo med andre merkevarer igjen, og flere av dem har blitt en del av jobben vi har gjort. Et eksempel er Fresh Fitness. Det å jobbe med flere merkevarer på samme gang på den måten var noe nytt for oss. Det var på mange måter vanskeligere, men utrolig gøy.

Mailén Ophus er digital markedsfører i Fabel, og var også til stede sammen med WAL-gjengen torsdag kveld.

Hun sier de ganske raskt skjønte at idéen WAL kom med var god.

– Vi hadde veldig lyst til å spille på dette med tjuvlytting, og gjerne på flere flater. Idéen de pitchet til oss var god, og vi likte konseptet. Så det ble et soleklart ja. Jeg synes vi skiller oss ut med denne kampanjen, sier Ophus.

WAL avslører også at de har planer om å videreføre arbeidet med Fabel, og at folk kan vente seg flere varianter med ulike annonsører framover.

– At vi står her med gull og sølv i dag hadde aldri gått uten en kunde som Fabel. De var gira fra starten av, og for et byrå er det ekstremt viktig, sier Sigmund Malkenes, som er rådgiver i WAL.

En annen kreatør i WAL, Christian Rusch Lindvik, var også med på jobben. Han kunne ikke være til stede på prisutdelingen.

WAL fikk ikke bare pris for Fabel-jobben. De tok også bronse i kateogiren «Online film» med jobben «Fantastisk Rakst» for Komplett. I tillegg tok de sølv i «innholdsmarkedsføring» for kampanjen «Olivia flytter» som de lagde sammen med Aktiv Eiendom.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS