Kobler etablerer seg i Danmark – har alt sikret seg kampanjer for flere millioner
– Endelig har vi gleden av å kunne tilby dem 3. generasjons kontekstuell markedsføring også i Danmark.
– Vi får en eksplosiv start i Danmark. Vi har allerede 50-60 kampanjer booket inn fra april. Ved lansering har vi sikre inntekter på over 5 millioner kroner. Vi har et stort nettverk i København som blant annet består av mediebyråer som vi også samarbeider med i Norge og Sverige. Jeg gleder meg til å rulle ut kontekstuelle kampanjer sammen med kundene våre i Danmark, sier Philip Örtegren, Head of Sales for Kobler Danmark i en pressemelding.
Kobler har i dag 44 ansatte i Oslo og Stockholm.
Selskapet ble lansert i 2019 og omsatte i 2022 for 73 millioner kroner.
– Fjoråret ble et sterkt år for oss. I et utfordrende reklamemarked klarte vi 38 prosent vekst. Sammen med 522 annonsører gjennomførte vi 1438 kampanjer som forbrukerne har glede av, som ikke dyttes på dem ufrivillig og som ikke utnytter persondataen deres. Kundene spør om å bruke tjenesten vår i hele Skandinavia. Endelig har vi gleden av å kunne tilby dem 3. generasjons kontekstuell markedsføring også i Danmark, sier Tomas Torgersen, CCO i Kobler i pressemeldingen.