Marcus Jacob Clausager, landssjef for GroupM's data- og teknologikonsulentenhet.

GroupM gjør Paradigm tilgjengelig for alle kunder i Norden

Paradigm vil nå gi annonsører muligheten til å ta bedre beslutninger når det kommer til investeringer i digital markedsføring og få mest mulig ut av hver reklamekrone.

Publisert Sist oppdatert

GroupM kunngjør at Paradigm nå vil være tilgjengelig for alle GroupM-kunder i Norden. 

Løsningen ble bygget for tre år siden for å gi kundene en sann kilde til deres digitale prestasjonsdata, og sikrer 100 prosent nøyaktighet i performance-måling og dermed løser utfordringen med overattribusjon som de fleste annonsører sliter med.

– Blant de ulike målingsløsningene som nå er tilgjengelige, skiller Paradigm seg ut som et resultat av tre års innovativt arbeid og finjustering, noe som har ført til topp moderne teknologi og godt dokumenterte resultater for kundene.

Det sier Marcus Jacob Clausager, landssjef for GroupM sin data- og teknologikonsulentenhet, i en pressemelding. 

Økende vekst

Paradigm identifiserer hvilke av dine digitale markedsføringsinvesteringer som faktisk driver konverteringer og inntekter, og gir konkrete anbefalinger om hvordan du best kan fordele ditt digitale mediebudsjett. 

Paradigm er integrert med alle større annonseringsplattformer og utnytter kraften i skyteknologi og avanserte modelleringsteknikker. 

Den fungerer ved å ta annonsørenes kampanjedata og samle det i et dynamisk dashbord, der de kan spore og evaluere sine digitale medieinvesteringer daglig.

Paradigm viser ikke bare annonsørene den inkrementelle effekten av deres nåværende investering, men gir også klare anbefalinger for digital medieattribusjon, for eksempel ved å vise hvordan utgifter bør fordeles daglig for maksimal effekt og gi anbefalinger for kampanjeperioder.

– Dette gir våre kunder muligheten til å ta informerte vekstbeslutninger samtidig som de kan navigere i det stadig mer komplekse personvernslandskapet, der databestemmelser gjør det nesten umulig å spore kjøpsprosessen og definere den virkelige effektiviteten av markedsføringsinnsatsen, sier Nicolas Blanc, Nordisk sjef, GroupM sin data- og teknologikonsulentenhet.

Denne teknologien, som nå er tilgjengelig for alle GroupM-kunder, har allerede blitt tildelt flere bransjepriser, som Gull ved «I-COM Data Creativity Awards for Performance Measurement» i 2023.

GroupM har implementert Paradigm for flere kunder i Norden, som Danske Spil, Storytel, Telia og Aller Media. 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS