Nylig vakte det stort oppstyr da Johannes Høsflot Klæbo stilte opp lettkledd i en reklamekampanje. Nå har datingappen Smitten tatt opp tråden.
Nylig vakte det stort oppstyr da Johannes Høsflot Klæbo stilte opp lettkledd i en reklamekampanje. Nå har datingappen Smitten tatt opp tråden.

Islandsk datingapp kaster seg på Klæbo-bølgen

Utnytter støyen rundt en lettkledd Klæbo med sin egen kampanje.

Publisert

– Vi ble nylig oppmerksomme på den norske mediestormen knyttet til Orkla-reklamen som fronter Johannes HøsflotKlæbo, og så oss dermed nødt til å benytte anledningen til å finne våre helt egne norske «seigmenn», sier Unnur Arsaelsdottir, markedssjef i datingappen Smitten, i en pressemelding. 

Smittens sosiale medier-kampanje er en eksakt replika av den mye omtalte Nidar-reklamen om du bytter Klæbo med norske menn, og seigmann-posen med en telefon. 

– Vi syntes kampanjen både var morsom og leken, akkurat slik vi selv ønsker å være, fortsetter Arsaelsdottir. 

En annen link for de Islandske dating-guruene til den norske kampanjen er nettopp menn i bar overkropp. Det er nemlig et fenomen, også i Norge, at menn bruker bilder av seg selv i baris som profilbilder i datingapper. 

– Om barisbilder faktisk fungerer er jeg veldig usikker på. Uavhengig av bilder tror vi på profiler og opplevelser som tar utgangspunkt i lek, moro og med folk som tør å være seg selv. Akkurat slik som Klæbo og mennene i kampanjen gjør.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS