Juryen mente Sebastian Bergedahl Vernang (26) og David Fransplass Aas (29) leverte et glimrende kreativt konsept, og at duoen har de beste forutsetninger for å hevde seg i den internasjonale finalen.

Sebastian og David stakk av med seieren i Young Lions PR

– Vi gikk for noe utenom det vanlige.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Dette var veldig gøy. Å få lov til å presentere en kreativ og vågal idé som bidrar til å belyse et stort samfunnsproblem har vært utrolig givende. Vi gikk for noe utenom det vanlige, så det er morsomt at juryen likte løsningen vi presenterte, sier Sebastian Bergedahl Vernang fra Publicis MSL i en pressemelding.

Sammen med David Fransplass Aas ble han i dag offentliggjort som vinnere av den norske Young Lions PR-konkurransen.

– Vi setter stor pris på at Publicis MSL ser verdien i å delta på slike konkurranser. Nå gleder vi oss til å forsvare Norges ære i den internasjonale konkurransen. Gullet skal hjem, sier David Fransplass Aas.

Årets brief kom fra Mental Helse Ungdom, og handlet om hvordan bygge økt kjennskap og større engasjement for unges mentale helse.

Årets internasjonale finale avholdes digitalt 17. mai, men de norske vinnerne får også delegatpass til Cannes Lions i juni.

– Sebastian og David viste internasjonale kvaliteter, og med sin gode idé «Venterommet» klatret de til topps i denne konkurransen. Ved å både kunne konkretisere et problem, men også være kreative vet vi at de kommer til å gjøre det svært bra i Young Lions. Vi ønsker dem lykke til, sier Julie Broholm Nielsen i Capa, som representerer Cannes Lions i Norge.

Årets jury bestod av Christine Bakken (PR-operatørene), Gareth Williams (Capa), Marius Meltvedt (Abelia) og Line Toft (Mental Helse Ungdom).

Powered by Labrador CMS