Kåre André Jevanord ny markedsdirektør i XXL
Slik skal han bygge markedsavdelingen.
– XXL er en av de mest spennende merkevarene i nordisk varehandel. Å få muligheten til å bidra til vekst og videreutvikle markedsfunksjonen sammen med et talentfullt team var en mulighet jeg ikke kunne takke nei til, sier Kåre Andre Jevanord i en pressemelding.
Jevanord kommer fra det digitale byrået s360, hvor han har tilbrakt det siste året.
Før dette jobbet han i nærmere ni år hos Power, hvor han sist hadde rollen som Chief Digital Officer.
XXL skriver i pressemeldingen at i sin nye rolle vil Jevanord ha et spesielt fokus på å videreutvikle XXLs markedsavdeling for å fremme samarbeid og innovasjon, samtidig som resultater står i fokus.
Han vil også bygge videre på selskapets Reset & Rethink-strategi, og sørge for at markedsføringstiltakene er helhetlige og effektive på tvers av markeder og kanaler.
Jevanord har som mål å bryte ned siloer og fremme tverrfaglig samarbeid, med en klar ambisjon om å utnytte både interne ressurser og eksterne byråpartnere på best mulig måte.
– Vi skal bygge en markedsavdeling som støtter XXLs forretningsmål og arbeider effektivt på tvers av team. Vårt fokus vil være på datadrevne kampanjer som maksimerer innsatsen i alle kanaler, samtidig som vi holder oss i tråd med merkevarestrategien, sier Jevanord.
I tillegg vil han ha et strategisk ansvar for å videreutvikle og implementere XXLs lojalitetsprogram, og sikre at merkevareytelsen overvåkes konsistent i alle markedene.
Emelie Friis, EVP Marketing & Growth i XXL, uttrykker stor optimisme rundt ansettelsen.
– Kåre Andrés erfaring fra retail og hans sterke kompetanse innen digital kundereise gjør ham til en perfekt match for vår videre vekst. Han vil være en nøkkelperson i å videreutvikle Reset & Rethink-strategien og ta Sports unite all-konseptet til nye høyder i våre markeder, sier Friis i pressemeldingen.
Kåre André Jevanord vil rapportere til Emelie Friis i sin nye rolle.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no