Sigmund Wøien går fra Dinamo til Släger
– Vi har allerede merket at ny teknologi preger måten vi jobber på.
Etter to og et halvt år i Dianmo, har Sigmund Wøien nå blitt seniorrådgiver i Släger.
Den siste tiden har vært preget av betydelige endringer, både globalt, for nordmenn og innen bransjen. Da gjelder det å tilpasse seg, uttaler han til KOM24.
– Slägers tanker om hvordan det kan gjøres var noe av det som resonnerte hos meg, sier han og fortsetter:
– Min nysgjerrighet for Släger ble blant annet vekket fordi jeg opplever at byrået er langt fremme i skoene når det gjelder å tenke annerledes.
Beveger seg i riktig retning
Gjennom sine år i arbeidslivet har han vært engasjert i både innsikt og innhold.
– Min styrke ligger i skjæringspunktet mellom de to. Derfor håper jeg å bidra strategisk og kreativt, slik at kundene og byrået beveger seg i riktig retning, sier Wøien.
Samtidig har han fått mange nye, faglig sterke kolleger som han har mye å lære av. Det synes han både blir spennende og utfordrende, men det er også noe av sjarmen med å begynne i ny jobb, sier han.
– Hvordan vurderer du de nåværende trendene innen reklamebransjen?
– Vi har allerede merket at ny teknologi presser måten vi jobber på. Derfor blir det interessant å se hvordan denne reisen fortsetter, om det oppstår nye behov eller om kundenes forventninger endrer seg, sier han.
Ledet Retrievers analyseavdeling
Som «gammel analytiker» mener han at måling og dokumentasjon – da som nå, er viktige strategiske verktøy.
– Det er alltid en del av min tilnærming til nye kunder og prosjekter, heller enn å basere det på magefølelsen, avslutter han.
Wøien kom til Dinamo fra stillingen som analysesjef i Retriever, hvor han hadde jobbet i ni år. Han har hjulpet flere hundre store og mindre virksomheter med måling av egen kommunikasjon og avtrykk i redaksjonelle og sosiale medier.
I tillegg har han erfaring fra engasjementer i Oslo Pride, Fri, Generalkonsulatet i New York, Unicef Norge og NRK.