Får orgasme på settet: – Det må være ekte, vi kan ikke fake det
Fire kvinner ble filmet sekunder etter orgasme som en del av Trigger og Dr. Greve Phases’ nye kampanje.
Med fokus på kvinners velvære løfter kampanjen fram hvordan nytelse, hormonfrigjøring og helse henger sammen – samtidig som den setter intime helseutfordringer på agendaen.
– Når kvinner opplever orgasme, frigjøres en cocktail av lykkehormoner som senker stress, forbedrer humøret og styrker velværet, sier Magdalena Kamøy, kreativ leder i Trigger, og legger til:
– Hva om vi kunne få modige kvinner til å delta i en trygg setting og faktisk oppleve en orgasme, slik at vi kunne vise effekten i praksis? Dette ble kjernen i kampanjen vår.
Se filmen lenger ned i saken.
Ekte orgasmer
Trigger samarbeidet med et castingbyrå, hvor interessenter sendte inn videoer der de delte sine tanker om kropp, intimpleie og de tabuer som ofte omgir temaer som orgasme.
– Vi fikk mange søkere, og det er klart man blir nervøs når man går inn i en slik type casting, der kvinnene faktisk skal få orgasme på settet. For det første: Er det noen som har lyst til å være med? Det må være ekte – vi kan ikke fake det. For det andre: Kommer de til å få orgasme? Og for det tredje: Hvordan blir det da? sier Tone Helene Angsund, konsulent i Trigger.
Opptakene foregikk i lydtette og private rom, der kvinnene fikk full frihet – enten alene eller sammen med en partner.
– Det var helt avgjørende at de følte seg trygge. Det skulle ikke være noe ekkelt eller skummelt ved situasjonen. De hadde eget rom hvor det ikke ble filmet, og så gikk de inn og gjorde sin greie, sier Angsund.
– Vi fikk fire modige kvinner til å komme, bokstavelig talt, i et studio. De ga oss et signal da de var ferdige, og rett etterpå kunne vi filme ansiktsuttrykkene deres og se hvordan hormonene utspilte seg i ansiktene deres, legger Kamøy til.
«Too much»
Responsen har vært overveldende, men ikke uten kontroverser. Kampanjen har fått ros for å bryte tabuer og åpne opp samtaler om temaer mange kvinner unngår.
– Mange sier at vi klarer å sette ord på noe de føler – viktigheten av orgasme, hvordan hormonene spiller sammen, og det å belyse plagene som mange opplever. Samtidig er det noen som synes det er litt «too much», forteller Angsund.
Likevel er det nettopp engasjementet og samtalene kampanjen har skapt som Trigger ser som en stor seier.
– Disse kvinnene lyser opp og inspirerer andre til å snakke om temaer som tidligere var tabubelagt. Det er en viktig del av prosjektets suksess, avslutter hun.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no