Griser har det best når de ikke er i bur.

Inviterte folk til å slippe ut grisen - så mange ville hjelpe

Dyrevelferd var fokus i NOAH-kampanjen.

Publisert

Fjorårets Digital Creative Competition (DCC), arrangert av Ocean Outdoor, kronet JCP som vinnere i Non Profit-kategorien med en kampanje for NOAH. 

Kampanjen skulle sette søkelys på dyrevelferd for griser i Norge, og gikk live på Oslo Bussterminal i juni. 

Nå har kampanjeresultatene kommet, og viser at 1938 skannet QR-koden, og at 5000 signerte underskriftskampanjen.

Det opplyser Ocean Outdoor i en pressemelding.

Ved hjelp av DeepScreen-teknologi vistes en 3D-effekt av en gris i bur, som illustrerte de trange forholdene griser lever under. En QR-kode ved siden av grisen gir en interaktiv opplevelse; når den skannes, ledes man til en signeringskampanje som oppfordres til bedre dyrevelferd.

På skjermen frigjøres grisen, og en takkemelding fra NOAH vises. På gulvet et det også foliert opp en kvadratmeter, nemlig hvor stor plass 99 prosent av griser har å leve på i norske fjøs. 

– Interaktiv DOOH mener jeg blir brukt alt for lite her i Norge, så det er utrolig gøy å få denne kampanjen live. Kudos til NOAH og JCP, så får vi håpe at fler annonsører følger etter, sier Jens Thomassen, Head of Labs i Ocean Outdoor Norge.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS