– Byrået har imponert meg med strategisk tenkning i alle ledd, innsiktbasert tilnærming, sin kreative teft og evnen til å hive seg raskt rundt, sier Guri Berndtsson Sanders.

Nord DDB henter fra TV-aksjonen: – En god match for oss

Guri Berndtsson Sanders blir ny rådgiver i reklamebyrået.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Guri Berndtsson Sanders har vært markedssjef for TV-aksjonen NRK i sju år og ledet det strategiske arbeidet på tvers av sterke merkevarer.

De siste tre årene har hun samarbeidet med Nord DDB. Byrået har i den perioden jobbet med TV-aksjonskampanjene for WWF Verdens naturfond, Plan International Norge, og Leger Uten Grenser. Hun er ny rådgiver i reklamebyrået.

Spennende overgang

– Jeg har hatt gleden av å jobbe med Nord DDB som markedssjef for TV-aksjonen. Byrået har imponert meg med strategisk tenkning i alle ledd, innsiktsbasert tilnærming, sin kreative teft og evnen til å hive seg raskt rundt. Det har vært en spennende overgang fra kunde til byrå, og jeg gleder meg til fortsettelsen, sier Sanders i en pressemelding.

Før TV-aksjonen var hun med å etablere og bygge opp Plan som en av de største fadderorganisasjonene i Norge, og hun jobbet både nasjonalt og internasjonalt.

– Som markedssjef for TV-aksjonen har jeg fått jobbe strategisk og tett på noen av de sterkeste merkevarene i Norge. Det å finne gode løsninger på hvordan man kan få mest ut av ulike samarbeid, på tvers av sektorer, markeder og fagdisipliner har vært inspirerende.

– Imponert oss

Hun har også erfaring som fagsjef fra fornybar energi-bransjen.

– Det unike med våre rådgivere, er at alle kommer fra kundesiden, eller har startet sin egen virksomhet. Vi opplever at rådgiverne dermed har en bredere forståelse av kundens daglige utfordringer og behov for prioriteringer, og et forretningsfokus som gjør oss i stand til å bidra til kundens resultater på en effektiv måte, sier Nord DDB-sjef Eddie D´Sa.

I TV-aksjonen har Sanders vært strategisk ansvarlig for byråsamarbeidet og ledet arbeidet med mediebyrå, produksjonsbyrå og digitale samarbeidspartnere. Hun har også hatt ansvar for konseptutvikling i samarbeid med de største næringslivspartnerne til TV-aksjonen.

– Guri er derfor en god match for oss. Gjennom tre års samarbeid på TV-aksjonen har hun imponert oss med sterke faglige ferdigheter, entreprenørånd og en evne til å bryte ned barrierer for å få ting gjort. Hun har også en veldig tiltalende måte å inkludere og samarbeide med ulike partnere på.

Powered by Labrador CMS