Zaptec leverte en annerledes kunngjøring om sitt nye partnerskap med Polestar.

10 millioner i PR-verdi på 24 timer

Viralt på én dag i 13 land. 

Publisert

Da elbilladerselskapet Zaptec nylig annonserte sitt samarbeid med Polestar, ble pressemeldingen ført over i videoformat med mål om å engasjere bredere, og unngå «tomprat».

Selskapskommunikasjon trenger altså ikke å være en tradisjonell melding. Hva med en kreativ videoproduksjon med mål om å engasjere bredere, i stedet?

– Kommunikasjonsfilosofien vår er ganske enkel: hvis vi ber noen om å bruke av sin dyrebare tid på oss, så skal vi gi noe tilbake som gjør det verdt det. Vi vil ikke gi folk en grunn til å skrolle på seg senebetennelse.

Det sier Kjetil Hopland, innholdssjef i Zaptec og kreativ leder for produksjonen, i en pressemelding.

Se videoen lenger ned i saken. 

13 land på én dag

I samarbeid med produksjonsselskapet Screen Story leverte de en annerledes kunngjøring om sitt nye partnerskap med Polestar.

Produsent Pål Berg Mortensen fra Screen Story satte pris på utfordringen:

– Vi liker når vi får en idé servert, og vi liker det enda bedre når vi får løse den. Mest av alt verdsetter vi å jobbe med folk som forstår hvordan man kan benytte video for å fange oppmerksomhet på en mer effektiv og kreativ måte.

Hopland er selv fornøyd med distribusjonen av selskapsmeldingen, som etter én dag ble spredt og plukket opp i 13 land, tilsvarende en PR-verdi på 10 millioner kroner et døgn etter publisering.

Resultatet taler for seg selv

Og hva med budskapet i pressemeldingen som ble plassert i en kreativ videoproduksjon? 

Den gjorde det mer enn dobbelt så bra sammenlignet med gjennomsnittet av selskapets ti beste publiseringer på LinkedIn hittil i år.

Resultatet ekskluderer effekten av betalt distribusjon og verdien av at innholdet ble spredt av uavhengige på flere, ulike sosiale medier-plattformer.

Å supplere med kreativ kommunikasjon i egne kanaler må være en verdifull selvfølge, ifølge innholdssjefen.

– I en tid der tid er den eneste ressursen vi aldri kan få mer av, ser jeg på det som vår plikt å gi noe tilbake – å bruke den godt, engasjere og ikke fylle opp feeden med tomprat.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS