Kine skal jobbe med sosiale medier i Elg
Skifter beite for å jobbe strategisk og kreativt med sosiale medier i Elg.
Kine Paulsen Austerslått skal jobbe med sosiale medier i byrået Elg.
– Jeg har fulgt med på Elg fra sidelinja i flere år og elsker det de gjør i sosiale medier, så det var et enkelt ja da jeg fikk tilbud om å bli en del av flokken, sier Austerslått i en pressemelding.
Hun kommer fra jobben som PR- og innholdsrådgiver i Trigger, med en utdanning innen strategisk kommunikasjon og YouTube-erfaring i sekken.
– Etter tre lærerike år på PR-siden gleder jeg meg til å jobbe mer strategisk og kreativt med sosiale medier, sier Austerslått.
Hun var på plass hos Elg 1. august.
Byråleder Tonje Hallén Askim er storfornøyd med å få med seg Austerslått på laget.
– Kine har både operativ og strategisk bakgrunn som vil komme kundene våre til gode. I tillegg har hun en personlighet som passer som hånd i hanske i kulturen vår, sier Askim.
Elg har egne team med spesialister på TikTok, Instagram, LinkedIn, YouTube, Facebook, Pinterest, Snapchat og Twitter. Kine Paulsen Austerslått skal være med å styrke byråets kompetanse på YouTube og TikTok.
– Flere og flere merkevarer ser verdien av godt organisk videoinnhold tilpasset de enkelte SoMe-kanalen. Våre rådgivere er spesialister på hva slags innhold som leverer på kanalens premisser, og med Kine på laget har vi nok en ressurs som vil bidra til det, sier Askim.
Elg er en del av byrånettverket Ahead Group og jobber i dag blant annet med merkevarene TV 2, Obs BYGG, VID Høyskole, AF Gruppen, ice, Pepsi Max.