To sentrale brikker forlater Viaplays kom-avdeling. Slik blir fortsettelsen
Viaplay mister både Fredrik Olimb og Sebastian Flaten. Nå deler de planen framover.
Bare noen dager senere ble det også klart at Fredrik Olimb ikke lenger vil ha rollen som kommunikasjonssjef i Viaplay Norge. Han slutter etter åtte år i selskapet, men røper ikke sitt neste steg i et intervju med Kampanje.
Eli Ponsonby, markedsdirektør i Viaplay, skriver i en e-post til KOM24 at det alltid er synd når flinke folk slutter.
– Både Sebastian Flaten og Fredrik Olimb har gjort en kjempeinnsats for Viaplay i mange år, og vil bli savnet av mange. Det er naturlig at flinke folk beveger på seg, og vi har vært heldige som har hatt begge to hos oss lenge, og spesielt Fredrik som har vært med i åtte år. Vi ønsker begge to lykke til med nye og spennende utfordringer, skriver Ponsonby.
De er nå tre ansatte igjen blant de som står oppført på pressesiden til Viaplay i Norge. Ponsonby forsikrer derimot om at begge som slutter vil bli erstattet.
– Sebastians erstatter er allerede er ansatt, og vi gleder oss til Madeleine Liereng starter hos oss i februar som PR Project Manager. Vi setter i gang søken etter Fredriks erstatter for fullt rett over jul, men vi har allerede noen spennende navn på blokka som vi er i dialog med, skriver hun.
Andrine Davidsen er også PR Project Manager, Pia Styrmo Borghagen er pressekontakt og Tore Søyland er Sports PR Manager i Viaplay.
Selskapet, som har hovedkontor i Stockholm, har vært inne i en tøff økonomisk periode.
I oktober la de fram tallene for tredje kvartal, som viste at selv om de går i pluss, synker inntektene med over 100 millioner kroner.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no