Even Roland Sollid blir ny leder for kommunikasjon og samfunnskontakt i Sporveien Trikken.

Fra Tesla til trikk

Even Roland Sollid (33) går fra oktober om bord i Sporveien Trikken som leder for kommunikasjon og samfunnskontakt.

Publisert

Han kommer fra stillingen som kommersiell leder i bildelingstjenesten Otto, en oppstartsbedrift eid av Bertel O. Steen. 

Tidligere har han jobbet sju år som leder for kommunikasjon og samfunnskontakt i Tesla Norge.

– De siste årene har Oslo kommune satset tungt på trikk i hovedstaden. Trikken betyr mye for mange i byen vår, og vi er midt i store endringer i form av innfasing av 87 nye, moderne trikker. Vi legger nå grunnlaget for en stor økning i antall reisende og vi prøver ut ny autonom teknologi, sier Ellen Rogde, administrerende direktør i Sporveien Trikken.

– Jeg er glad for å få Even med på laget, og ser fram til alt han kan bidra med inn i dette arbeidet i det videre, fortsetter hun. 

Even Roland Sollid får ansvar for både intern og ekstern kommunikasjon og samfunnskontakt for trikkeproduktet.

Han startet karrieren som journalist, og ble senere kommunikasjonsrådgiver i Geelmuyden Kiese. 

Etter å ha tatt steget fra Tesla til bildeling, ser han fram til å begynne i Sporveien Trikken.

– Trikken binder Oslo sammen og er en essensiell del av bybildet. Nå skal jeg bidra til å bygge kunnskap om hvordan trikken gir effektiv og bærekraftig forflytning gjennom hovedstaden, slik at enda flere ønsker å reise kollektivt. Jeg gleder meg vanvittig til å bidra til Trikkens mål om 100 millioner reiser, sier Sollid.

Sporveien Trikken AS er et datterselskap av Sporveien AS. Selskapet har mer enn 500 medarbeidere og en trikkeflåte som teller 87 trikker. I 2023 ble det gjennomført 48 millioner enkeltreiser med trikk på Sporveiens seks trikkelinjer.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS