Fem norske IN2 Sabre Awards
Fire norske byråer vinner hver sin IN2 SABRE, Geelmuyden Kiese stikker av med flest med sine to.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Fredag 27. mai braker det løs med EMEA Sabre Awards i The Guildhall i London. Norske byråer stiller sterkt i 18 ulike kategorier, og har totalt 25 muligheter til å hente hjem en prestisjefull Sabre Award. Prisutdelingen omtales som EM i PR, og i mai er det den 18. EMEA Sabre Awards som deles ut.
Tirsdag ble vinnerne av IN2 Sabre Awards annonsert, og norske byråer stikker totalt av med fem seiere, og tolv Certificates of Excellence.
Byråene Trigger Oslo, POL, PR-operatørene og Geelmuyden Kiese vinner hver sin IN2 SABRE. Sistnevnte vinner flest med to priser for Opel og Civita.
– Sabre og IN2 Sabre Awards har alltid vært viktige konkurranser for oss, og vi er selvsagt kjempefornøyd med uttellingen og ikke minst at vi anerkjennes for ganske ulike jobber for fem forskjellige kunder. Og så er det moro at vi dermed hevder oss helt i toppsjiktet, i konkurranse med store nettverk og byråer, sier seniorkreatør i Geelmuyden Kiese, Trygve A. Tønnessen til KOM24.
IN2 SABRE Awards deles ut før hovedprisene i London på The Ham Yard Hotel i London, 27. mai.
Se hele listen her.
Experiential Marketing, Best in Live Events
Vinner:
- Art is coming home – The National museum of art, design and architecture with Trigger Oslo
Certificates of Excellence:
- Chiefs of fun – Destination Trysil with Trigger Oslo
Best in Sponsorships
Vinner:
- Sports belong to everyone – Opel with Geelmuyden Kiese
Earned Media, Best in Digital/Print Media – General/Consumer/Lifestyle Media (Earned)
Vinner:
- When Harry met Santa – Posten with POL
Certificates of Excellence:
- World's first QR-Kit – Tromsø Football Club with Fuse Norway
Best in Digital/Print Media – Regional (Earned)
Certificates of Excellence:
- The drawer proof strategy – Visit Norway with Trigger Oslo and Try Råd
Best in Product Reviews (Earned)
Vinner:
- Sonos Roam launch (Norway) – Sonos with PR-operatørene
Best Earned Media with Influencers + Communities
Certificates of Excellence:
- How to make a tractor famous – Nellemann Machinery with Nova Vista
Best Persuasive Content
Vinner:
- The World's Most Equal Country – Civita, The Liberal Think Tank with Geelmuyden Kiese
Certificates of Excellence:
- All in on exposing illegal gambling – The Norwegian Gambling Authority with Trigger Oslo
- The vaccine campaign: Do it for yourself – Oslo Municipality with Trigger Oslo and Vi er OSS
Best in Digital Marketing/Advertising
Certificates of Excellence:
- Education that challenges – Kristiania University College with Geelmuyden Kiese
Peugeot e-2008: ALWAYS ReLEVANT – Peugeot Norway/Bertel O. Steen with Geelmuyden Kiese
Best Use of Social Networks
Certificates of Excellence:
- Norway's Coolest Summer Job – The Sea Rescue Society with JCP PRAD
Best Use of Social Video
Certificates of Excellence:
- The World's Most Equal Country – Civita, The Liberal Think Tank with Geelmuyden Kiese
Best Meme/Viral Campaign
Certificates of Excellence:
- Norway wins the Space race – Visit Norway with Trigger Oslo
- Wonderful is the Earth 2020 – The Church of Norway with Geelmuyden Kiese