
HK Reklamebyrå henter art director fra Oslo
Årets første nysignering for HK Reklamebyrå er Erlend Løfald. Han kommer fra POL og Helthjem.
Byråleder Olav Svartøien i HK er svært fornøyd med tilveksten.
– Vi er glade i flinke folk, og vi er ekstra glade i flinke trønderske folk. Derfor er vi begeistret over å ha fått Erlend med på laget. Han er både lun og dyktig, og vil gli sømløst inn i miljøet vårt. Faglig sett vil han tilføre oss sterk kreatørkraft og digital spisskompetanse, sier Svartøien i en pressemelding.
– Du kan ta trønderen ut av Trøndelag, men han kommer som regel snikende hjem igjen – tror det er slik den går. Uansett, når man først vender snuten hjemover føles det helt klink å bli en del av HK. Sabla dyktige folk, som attpåtil er ganske hyggelige. Dette blir bra!, sier Løfald selv.
Han har allerede høstet nasjonal og internasjonal anerkjennelse i Gullblyanten og D&AD. Løfald har vunnet Sølvfisken for Helsedirektoratet, Amedias Tett på-konkurranse og Gulltusjen for Mental Helse Ungdom, og deltatt i Cannes Young Lions.
Som art director i POL har han utviklet kampanjer for merkevarer som Tine, Telenor, Helsedirektoratet, Bring og Sbanken.
Han har også rukket å være vikar for markedssjefen i Helthjem i Oslo.
– Erlend ønsket å flytte hjem til Trondheim, og da er det helt naturlig at han blir en del av HK-miljøet. Det er her han finner de beste mulighetene for en sulten kreatør til å utvikle seg videre på tvers av kreative fagområder, sier Svartøien.
HK Reklamebyrå har nasjonale og regionale merkevarer som Norsk Kylling, Solvinge, Sparebank1 SMN, Høie, Bygger’n, Nordr, SJ Nord, AtB og Egon på kundelista.
Byrået er del av HK-gruppen, som teller seks byråer i ulike kommunikasjonsdisipliner og 70 medarbeidere.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no