Norwegian har ansatt Nora Berntzen som ny kommunikasjonsrådgiver.

Nora Berntzen er ny kommunikasjons­rådgiver i Norwegian

Nora Berntzen, som startet i stillingen 1. august, skal styrke Norwegians tilstedeværelse på sosiale medier.

Publisert

– Jeg har alltid vært reiselysten, og har mine beste minner fra både korte og lange turer rundt om i Norge og verden. Når Norwegian tilbød meg en plass om bord, var det ikke vanskelig å si ja, forteller Nora Berntzen som kommer rett fra skolebenken. 

Hun har en mastergrad i medier og kommunikasjon fra Universitetet i Oslo, og har blant annet jobbet deltid med journalistikk og sosiale medier i Aftenposten.

I tillegg har hun erfaring fra ulike praksisplasser og sommerjobber innen kommunikasjon og innholdsproduksjon.

– Jeg tror spesielt at erfaringen min med SoMe-innhold til en ung målgruppe vil komme godt med i denne jobben.

I sin nye rolle vil Berntzen fokusere på å styrke Norwegian sin synlighet på sosiale medier. 

– Det har vært en bratt læringskurve så langt, og det syns jeg er spennende! Det er utrolig mange begreper og forkortelser å lære seg før man kan si at man snakker «flyspråket», men jeg gleder meg til å lære masse om en bransje jeg er helt ny i.

– Klar forståelse

Kommunikasjonsdirektør i Norwegian, Esben Tuman, understreker hvorfor Berntzen ble valgt til stillingen. 

– Nora viste en klar forståelse for hvordan vi kan forbedre kommunikasjonen vår, særlig på digitale flater. Som ung og nyutdannet bringer hun med seg perspektiver som kan være litt annerledes enn våre, som er litt eldre, sier Tuman og fortsetter: 

Kommunikasjonsdirektør i Norwegian, Esben Tuman.

– Hun setter seg mål og jobber målrettet for å nå dem. Det var inspirerende å se hvor mye hun har investert i å skaffe seg relevant arbeidserfaring gjennom utdanningen sin. 

Berntzen er en utleid konsulent fra Hammer & Hanborg, og Tuman bemerker at hun allerede har integrert seg godt i teamet. 

– Nora har kommet godt inn i teamet allerede og vi ser fram til å se hvordan hun kan styrke vår tilstedeværelse på sosiale medier. I tillegg er hun rett og slett veldig hyggelig. Det må jeg si, men du får ikke jobb bare fordi du er hyggelig, legger Tuman til.

Norwegian sin kommunikasjonsavdeling i Norge teller nå fire personer: tre kommunikasjonsrådgivere og Tuman som direktør. I tillegg har de en ansatt i Finland, en i Sverige og en i Danmark.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS