Sexolog og presseansvarlig i Nytelse.no, Maria K. Ebbestad.

Selger sexleketøy for millioner – Nyter godt av sosiale medier

En plattform skiller seg ut.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Nytelse.no har stor suksess på sosiale medier og selger sexleketøy for millioner på Snapchat, Instagtam, TikTok og Facebook.

Og det er en av plattformene som skiller seg ut.

– Det er spesielt Snapchat som selger godt, sier sexolog og presseansvarlig i Nytelse.no, Maria K. Ebbestad i en pressemelding.

Hun er ikke overrasket over at det er nettopp denne kanalen som gir best resultater, og mener god kunnskap om produkter og evne til å skape et personlig forhold til følgerne er nøkkelen bak suksessen.

– Vi har gjennom flere års arbeid bygget opp et personlig forhold til kundene som blir opplært, guidet og inspirert av vår sosiale medier-ansvarlig Tonje Olsen.

Balanserer på en knivspiss

Bedrifter som selger sexleketøy har strengere regler å forholde seg til enn andre bedrifter når det gjelder hva som publiseres på sosiale medier, fordi seksuelt innhold ikke er lov.

– Vi har flere ganger forsøkt å publisere et bilde av en helt vanlig mage med et keisersnittarr, som har blitt slettet fordi Instagram mener innholdet er seksuelt, forklarer Ebbestad.

Hun mener reglene bør være like for både bedrifter og privatpersoner.

– Vi balanserer på en knivspiss der vi skal være private uten å være personlig. Målet er å skape godt innhold for følgerne som skal sitte igjen med følelsen av at det er verdt å følge oss, sier SoMe-ansvarlig Olsen.

I tillegg til daglige innlegg på sosiale medier har Nytelse.no den bloggen «NyeVibber».

– Å skape godt innhold er viktig for oss. Vi skal være en kunnskapsbærer og et førstevalg når det kommer til valg av sexleketøy. Det er også derfor vi startet podkasten «Klimaks», som hver uke tar for seg et nytt tema innen sex og samliv, sier Ebbestad, som også er programleder i podkasten.

Powered by Labrador CMS