Sølvfisken i mai går til «Squeeze day» for Finn Reise, og juryen håper filmen inspirerer flere annonsører til å tenke litt annerledes.

Nok en sølvfisk til Morgenstern og Finn.no

Mai-Sølvfisken går til Morgenstern og Finn.no for «Squeese Day». Byrået sikrer seg sin fjerde Sølvfisk for året, og den andre for Finn.no.

Publisert

Morgenstern og Finn.no fortsetter å høste suksess i reklamekonkurransen.

Etter å ha vunnet Gullfisken to år på rad, ser byrået ut til å være godt posisjonert for å gjenta bragden også i år.

I fjor var de kun nominert med én Sølvfisk, men stakk likevel av med seieren.

Allerede i år har Morgenstern sikret seg fire Sølvfisker: I januar for Finn.no, deretter for Widerøe i februar, PowerOffice i april, og nå nok en gang for Finn.no i mai.

Se reklamefilmen lenger ned i saken.

Musikalske reklamer

Etter å ha oppnådd stor suksess med sine musikalske reklamer, har FINN og Morgenstern gjort musikkvideoformatet til en fast del av sine reise-kampanjer. 

I 2019 gikk «Granka-Granka-Granka» viralt, og i 2022 hyllet «Reiseleder-Kjell» alle Norges reiseplanleggere.

Denne gangen ble «Inneklemte dager» til «Squeeze Day» i kampanjen for FINN reise.

Martin Myhre fra Morgenstern har vært produsent, mens Lars Kristian Flemmen har hatt regi. Det kreative teamet bestående av Sebastian Lien Prestø og Anders Muurman Holm har utviklet ideen, og Både Og har stått for musikkproduksjonen.

– En film som både du og tanta di ler av

Sølvfisken i mai går til «Squeeze day» for Finn Reise, og juryen håper filmen inspirerer flere annonsører til å tenke litt annerledes. De skriver i sin jurybegrunnelse:

– I en tid der reklameformatene blir stadig raskere, blir det ofte ikke plass til mer enn «løp og kjøp!». Sånn sett, er det kanskje ikke rart at reklametrøttheten (og -irritasjonen) blant det norske folk er stigende. Da er det ekstra deilig med en reklamefilm som tar seg tid og egentlig ikke ligner på en reklamefilm i det hele tatt. Og som nettopp derfor blir bedre reklame enn alt annet. 

– Sølvfisken i mai er en film som både du og tanta di ler av og som man bare vil se om igjen, siden den er så full av lekne ideer og detaljer. (Som for eksempel at hovedpersonen kaster en oppblåsbar badehai i ansiktet på en liten jente, som derfor sitter med plaster over øyet i siste bilde.) 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS