Fra venstre: Nicole Hysing-Dahl Seltz (Client Partner i Snapchat), Yvonne Denné (Some Ansvarlig i REMA 1000), Henriette Brekke (Digitalrådgiver i TRY Opt).

Rema med nytt reklame-grep på Snap

Som første merkevare i Norden tar Rema 1000 i bruk «First Snap».

Publisert

Torsdag 27. februar får over to millioner nordmenn en snapvideo fra Rema 1000 direkte i sin chat på Snapchat.

– En viktig del av vår tilstedeværelse på sosiale medier er engasjement og interaksjon, med fokus på de unge voksne. For å lykkes med dette, må vi tørre å tenke nytt, teste nye kanaler, formater og budskap, sier sosiale medier-ansvarlig i Rema 1000, Yvonne Denné i en pressemelding.

«First Snap» er rullet ut i andre land, men tas nå i bruk i Norden for første gang av matvarekjeden. Målgruppen mottar en video på mellom 10 og 30 sekunder i sin chat. 

Mottageren kan selv velge om de vil åpne meldingen. Estimert rekkevidde på denne plasseringen i Norge er mellom 1,8 og 2,3 millioner brukere på 24 timer.

Gjennomsnittlig bruker 93% av alle snapchatterne i Norge chat fanen, opplyser de.

– Formatet er rullet ut i andre markeder med svært gode resultater. Dette gir en nærere opplevelse og høy oppmerksomhet hos målgruppen, sier Nicole Hysing-Dahl Seltz, Client Partner i Snapchat.

Rema 1000 samarbeider med mediebyrået TRY Opt.

– For å lykkes på sosiale medier må Rema 1000 kommunisere på målgruppens og kanalenes premisser. Nye annonseformater gir som regel svært god oppmerksomhet, sier Henriette Brekke, digitalrådgiver i TRY Opt.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS