– Jeg trodde ikke det skulle skje allerede når jeg var 28 år, men da muligheten for å bli med å lede et helt nytt, utrolig kult konsept bød seg, kunne jeg ikke la den gå fra meg.

Fredrik Fornes til Hubify Communication

LinkedIn-eksperten blir en del av kommunikasjonsselskapet under Hubify-paraplyen.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Jeghar sagt opp jobben min, sa Fornes i juli, og skrev på sin LinkedIn-profil:

«For andre gang i karrieren lukker jeg øynene, tar sats og hopper».

I juli hoppet han fra kommunikasjonssjef stilingen i Proplan AS, og annonserte på LinkedIn at han hadde blitt fordragsholder for Talerlisten. Allerede i sommer kunne han røpe at det ville bli en travel høst, uten å fortelle mer enn det.

Hvis alt går som planlagt blir jeg i høst en del av et veldig spennende, nytt konsept, sa LinkedIn-eksperten da.

Komponerer drømmelag

Etter at jeg tidligere i år bestemte meg for å ta et nytt steg i karrieren har jeg fått flere henvendelser, og det setter jeg enorm pris på. Det føles nesten dumt å si nei til noen av dem, men jeg har alltid hatt en drøm om å en dag drive noe eget, og virkelig dyrke det jeg er god på, sier Fornes til KOM24.

Tirsdag er det klart at han starter i Hubify Communication, et kommunikasjonsselskap under Hubify-paraplyen. Her skal han hjelpe mennesker med kommunikasjon , LinkedIn, web og tekst.

Jeg trodde ikke det skulle skje allerede når jeg var 28 år, men da muligheten for å bli med å lede et helt nytt, utrolig kult konsept bød seg, kunne jeg ikke la den gå fra meg.

Hubify er et privateid selskap og nettverkskonsept som skal hjelpe bedrifter å skape vekst og øke salget.

– Under Hubify-paraplyen blir det tre-fire selskap – og jeg skal drive kommunikasjonsselskapet.

Selskapet er basert i Sandnes, og skal tilgjengeliggjøre kompetanse.

– Vi lager en hub av dyktige nettverksmedlemmer fra ulike fagområder. På den måten kan vi løse de behovene kunden måtte trenge for å vokse videre – enten det gjelder digital synlighet, forretningsutvikling, utvikling av salgsteam eller andre ting. Vi komponerer drømmelag av fagfolk som ellers ikke hadde vært tilgjengelige, som sammen løser kundenes utfordringer. Det genererer business for kundene våre – og for våre nettverksmedlemmer og partnere.

Synliggjør LinkedIns potensial

For ett år siden postet han sin første LinkedIn post, og siden har innleggene hans skapt engasjement og synlighet. Han har tidligere uttalt at dette snudde opp ned på karrieren hans. I utgangspunktet var plattformen ment for å styrke merkevarekjennskapen til Proplan AS.

– Jeg blir så inspirert av å høre om mennesker som har fått gode resulateter gjennom å ha fulgt tipsene mine fra LinkedIn, og fremover ønsker jeg å vie all min tid til dette: Hjelpe andre med å se hvilket enormt potensial som ligger i LinkedIn, god kommunikasjons og merkevarebygging.

Og det er nettopp dette han skal gjøre i Hubify.

– For min egen del vil jeg nå kunne fokusere enda mer på å hjelpe mennesker med det jeg brenner for: Kommunikasjon, LinkedIn, web og tekst. Og jeg får i tillegg være med å løfte frem dyktige folk i regionen min gjennom å knytte dem til oss i vårt nettverk. Jeg kan veldig lite om å drive et selskap, men med de dyktige folkene i Hubify i ryggen har jeg trygge rammer og kommer til å lære masse. Uansett hvordan det går kommer dette til å være en kjempenyttig erfaring for meg.

Nå skal Fornes lade batteriene i noen uker med pappapermisjon, men blir å se som jurymedlem under Social Media Awards 27. september i Oslo. Hubify-eventyret starter han på i november.

Powered by Labrador CMS