
JCP står bak Witzøe-kampanje
Kampanjen har fått navnet «Generasjonskolleksjon».
Formålet er å få unge og gamle til å finne seg en generasjonsvenn og donere en liten kolleksjon sammen til Fretex.
Bak idéen og kampanjen står PR- og reklamebyrået JCP PRAD.
– I våre 40 butikker forteller mange om en egen stemning når man leter og finner skatter på stativene våre. Nå håper vi at noe av denne gode stemningen også kan oppleves av giverne, ved at de sammen med en generasjonsvenn finner klær de vil donere, sier Hilde Kjønstad, kjedeleder i Fretex, i en pressemelding.
De har fått med seg mangemilliardær Gustav Magnar Witzøe, som dro hjem til moren sin Oddny for å finne skjulte skatter i klesskapet hennes.
– Mange av oss har vel rotet rundt i skapet til foreldrene våre i jakt på noe rart og spennende. Så blir man litt eldre og ser at det faktisk er noe kult der og. Da Fretex spurte om vi kunne bidra til denne generasjonskolleksjonen var det derfor lett å si ja, sier Witzøe.
– «Grandmacore» og «grandpacore» har vært en stor del av motebildet den siste tiden, og det å få med seg Gustav på dette, som er en genuint moteinteressert person, var helt fantastisk. Og så har han jo også tidenes hyggeligste mamma, sier kreatørene bak idéen, Victoria Allan og Christian Kruse.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no